Huvudmeny

Keolis 7040...

Startat av Bussmicke, 24 juni 2023, 09:19:42 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Blev förvånad när jag fick se den i Tumba i veckan, flyttad eller utlånad till Botkyrka?

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

homer

Eriksberg har lånat ett antal vagnar från Charlottendal i eftermiddagsrusningen senaste tiden. oklart om det kommer fortsätta under sommaren

Fredde

Bussen för mörkrädda? ;D  8)
Skämt åsido, bra att man satsar på bra belysning  :)

Bussmicke

Citat från: homer skrivet 24 juni 2023, 09:38:05 AMEriksberg har lånat ett antal vagnar från Charlottendal i eftermiddagsrusningen senaste tiden. oklart om det kommer fortsätta under sommaren
Ser man på. Tack för det.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Var väl samma sak för nåt år sen?

IvveRivve004

#5
Jag har för mig att en hel del MAN- och Scaniabussar från Nacka/Värmdö lånades in till Nyboda och Gubbängen under förrförra året.

virtual1

Nej, måste vart till Eriksberg då också, plåtade en del 70xx-bussar från charlottendal i Tumba och på 172:an...

IvveRivve004

Men Gubbängen brukar väl ändå köra på 172:an?

DEB

Jodå, visst syntes en del bussar som normalt tillhör Nacka/Värmdö till på Nyboda-linjer i högtrafik på vardagarna under våren/försommaren 2021. Det kändes ovant att se bilder på b9s-vagnar på 142:an, tyvärr inget jag själv lyckades föreviga utan jag såg endast omnilinkar och en och annan MAN-led.



Denna vår verkar även en del vagnar från Nyboda ha hoppat in på Eriksbergslinjer:





Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

virtual1

Citat från: IvveRivve004 skrivet 25 juni 2023, 12:03:12 PMMen Gubbängen brukar väl ändå köra på 172:an?

De flesta omlopp körs av Eriksberg då det till 80-85% är Scanior i 36xx-serien som rullar där, inte så ofta man ser en MAn på 172:an vanligtvis.

IvveRivve004

Så alltså kör Gubbängen på 172:an lika ofta som Eriksberg brukar köra på 173:an?

virtual1


Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 25 juni 2023, 20:32:06 PMDe flesta omlopp körs av Eriksberg då det till 80-85% är Scanior i 36xx-serien som rullar där, inte så ofta man ser en MAn på 172:an vanligtvis.


Tycker man ser en del MAN på 172. Dock räknade jag inte antalet under de nästan 2 timmarna jag var i Fittja förra veckan.

Citat från: DEB skrivet 25 juni 2023, 17:16:53 PMJodå, visst syntes en del bussar som normalt tillhör Nacka/Värmdö till på Nyboda-linjer i högtrafik på vardagarna under våren/försommaren 2021. Det kändes ovant att se bilder på b9s-vagnar på 142:an, tyvärr inget jag själv lyckades föreviga utan jag såg endast omnilinkar och en och annan MAN-led.

Denna vår verkar även en del vagnar från Nyboda ha hoppat in på Eriksbergslinjer:


B9S på 142 hade varit Guld att se.
47xx vill jag minnas varit i Tumba tidigare, inget jag hafr förmånen att se.
Har Eriksberg brist på bussar då man lånar in?
Bemannar man bussarna själva eller är det buss med förare från annat garage?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

IvveRivve004

Personligen tycker jag att det hade varit en större överraskning att se B9S på linje 134, det är ju inte direkt en linje man förväntar sig se en så stor buss på.

Bussmicke

B9S har iaf rullat på 160..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.