Nya elbussar till Nobina Malmö

Startat av Bese001, 31 januari 2021, 09:48:50 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bese001

Hej!

Har hittat 11 st Volvo BOEA Electric 7900 Ledbuss på SBH som registrerats på Nobina Malmö 21-01-21:

RML 66R, XWR 19F, JRC 19E, TBD 37J, KZC 50P, EHY 97G, WLZ 49F, LYH 10P, CMJ 33T, XNK 19K och DDF 65A.

Enligt bussmagasinet är detta de första av totalt 60 st stycken som ska tas i trafik till sommaren.

Har någon sett någon buss och något vagnsnummer?


https://www.bussmagasinet.se/2020/01/storsatsning-pa-elbussar-i-malmo/







homer

måste vara första elbussarna hos Nobina som inte är BYD?

yngrot

_Är bara gratulera förare i Malmö att de får Volvo istället för BYD.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jeppe Hagelbäck

Citat från: homer skrivet 31 januari 2021, 10:36:52 AM
måste vara första elbussarna hos Nobina som inte är BYD?

Volvo elbuss 3755-3767 finns i Malmö sedan tidigare.

Nisse Bökelund


Samuel KVR

Japp, det är Volvo 7900 Electric Articulated, Nisse Bökelund

Bese001

Ingen som vet något om vagnsrnummer på dessa?

tofsen12345

Många av dessa står på Volvo Truck Center i Malmö just nu, lyckades tyvärr inte ta några foton när jag va där i torsdags

Bese001

Jag provar igen! Ingen som har några uppgifter om vagnsnr på dessa nya elleder åtill Nobina Malmö?

Gano

11 stycken ska tas i drift den första mars, enligt uppgifter från Nobina Skånes egna Instagram-sida. Vagnsnummer känner jag inte till, men om uppgiften stämmer ska jag rapportera in de nummer jag ser under smygpremiären. Övriga ca 50 elleder lär väl tas i drift löpande under våren.

Walter

Blir det premiär på speciella linjer i början eller allmänt förekommande? Är dem placerade på Kirseberg?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Gano

Gällande linjer bör det vara linje 4, 34 och 35. Det är såvitt jag vet de enda linjer som Mölledal normalt kör med ledbuss. Alla dessa står på Mölledalsdepån eller Kirseberg om man vill säga så. Dessa tillhör det avtalet som börjar för Mölledal i sommar.

Walter

Är det rätt att  12m Vo i 73-serien som väl köptes för det avtalet tillsammans med ledbussarna i samma serie numera är placerade på den andra depån?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Walter

Skånetrafiken gick idag ut i pressmeddelande om att de nya bussarna visas för press 25/2 på G A Torg. Trafikstart 1/3.

Är bild på en av dem i utskicket men inv nr är suddigt. Kan vara 4367 men osäkert.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!