Avatar/Profilbild

Startat av Bussmicke, 27 september 2020, 14:41:50 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Jag ser din BM i vänsterkant på dina inlägg.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Nico

Samma här, plus att jag ser min egen.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

VincentJkpg

Jag kan se allas förutom just Bussmickes  ;D men bara i Chrome. I Edge funkar det utan problem

F.Å

Och jag ser inte VincentJkpg, om den inte föreställer en genomskinlig kub förstås...

VincentJkpg

Jag har inte har en profilbild  ???

Bussmicke

Aha så det funkar, märkligt för jag ser inte min egen avatarbild.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kristofer

#7
Din bild ligger på http://bussmicke.se/Avatar/BM_logo_utan_jpg-fyrkantig.jpg. Det innebär att den är osäker, inte krypterad, och det är därför den inte syns. Nicos bild ligger uppladdad på forumet, https://forum.omnibuss.se/index.php?action=dlattach;attach=1415;type=avatar är adressen.

Där har du förklaringen. Det enklaste är nog att du går in på din profil och väljer "Ladda upp en personlig bild" istället för "Välj personlig bild via URL" så länge som din hemsida inte stödjer https.

( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Jona

Försökte citera till Kristofer tips om byta ut till egen fil men fick hjärnsläpp och glömde bort hur man gör för att citera...

nåja Inlägget ovan av Kristofer ger han tips om att byta ut från html baserad bild till egen fil..

Provade själv detta och får du upp ett felmeddelande...

Följande fel uppstod vid sparande av din profil:
Den personliga bilden du valt är för stor, eller är inte en personlig bild.

-----------
Ingen förklaring till t.ex hur stor en bild ska vara kommer upp, så tips på hur man löser det.
Kunde vara bra om storlek anges, (kb eller bredd/höjd så man vet)

/Jona
MVH Filosofen Jona

Björn Ax

Det är tyvärr forummjukvaran som inte skriver ut hur stor den ska vara. Ska se om vi kan fixa det.

Men för tillfället så skriver jag det här. Max storleken är 128*128 px.

jocke

BM samma sak gäller alla dina poster du gör, samt även andra postare, att jag ser aldrig bilderna i chrome. Jag måste kopiera dom till egen flik(och bypassa aktivt varje gång) eller öppna IE.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Bussmicke

Jag kommer troligtvis att flytta sidan till annat ställe när det finns tid.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.