Swebus express linje 842

Startat av Walter, 17 juni 2008, 15:05:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

http://www.rt-forum.com/iuware.aspx?pageid=80748&ssoid=83366

Är en ny linje Swebus Express kör mellan Jönköping- Karlskrona via Tingsryd, startade igår.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Christer K

Linje 842 användes tidigare på linjen Örebro - E-Tuna - Stockholm. Undrar varför man nu tar samma linje nummer igen.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

S Svensson

Jag känner igen linjenr från tidigare. Det har alltså gått Swebus linje Ronneby-Växjö-Jö.
Kan det vara linjenummer som tidigare hos Länshuvudmän ?

Linjen Karlskrona-Jönköping-Karlstad är en av de linjer som utreddes en gång för ca 25 år sedan. Resultatet blev 839 Karlstad-Jönköping.
Har sett (vid ett enstaka besök i Växjö) Swebus köra Ronneby-Växjö fredagar (och ev söndagar). Tidtabellen fanns i Jö lhm tidtabell. LB körde då lite annorlunda. Annars är "nya" 842 del av galmla linjen Växjö-Jönköping.
Tidigare var väl detta linjen (Gööteborg-)Kristinehamn-Vansbro-Sälen ??
Eller är jag helt galet ute ??

j-a

Nja 840/841 sträckan Gbg-Kristinehamn=840.Fortsättningen mot Vansbro-Sälen hette väl 841.Men jag kan också ve galet ute ;)

michael k

under mina mörka år på lb körde jag både 142 samt 842
842 var en ren helghistoria

S Svensson

Citat från: j-a skrivet 17 juni 2008, 23:59:27 PM
Nja 840/841 sträckan Gbg-Kristinehamn=840.Fortsättningen mot Vansbro-Sälen hette väl 841.Men jag kan också ve galet ute ;)

841 Göteborg-Mariestad, 845 Göteborg-Åmål- Karlstad sedan vill i varje fall jag minnas att 842 var Malung-Kristinehamn. Nummer ändrade senare till 801 och 800.
Det är så jag sett detta.

Jan

Citat från: Walter skrivet 17 juni 2008, 15:05:00 PM
http://www.rt-forum.com/iuware.aspx?pageid=80748&ssoid=83366

Är en ny linje Swebus Express kör mellan Jönköping- Karlskrona via Tingsryd, startade igår.
Är det Swebus Jönköping som kör linjen eller?
I branschen 37 år