Mer spektakel i Gävle

Startat av Fredde, 25 juni 2009, 18:35:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Vad använder man pengarna till i igentligen? detta kan inte ha varit gratis !!

Busskuren på Gävle Strand fraktas bort... Man undrar vart inkompetensen finns i kommunen eller X-trafik eller hos Swebus?


http://gd.se/nyheter/gavle/1.1148189

Fredde

#1
Den skulle igentligen aldrig ens blivit ställd där (kostnad) klo**er/sabotage (kostnad) borttagande (kostnad) man ställer dit en kur först när man bestämt att man ska ha en linje dit & det vet man om någon månad i förväg då ställer man dit den... Inget man bara kommer på över en fikarast...

Jag tror problemet är att för många är inblandade i Stadstrafiken i Gävle därav blir det konstiga beslut så som felplacerade busskurar samt uppsyckning av linjer som bara ställer till elände & i förlängningen bara retar upp folk & ger minskat resande.. Nu är det Tekniska Kontroret (Gävle Kommun) X-trafik (länstrafiksbolaget) samt Swebus (entreprenören) som trixar så högerhanden vet inte vad vänsterhanden gör som det verkar.. "Tekniska Kontoret fördelar pengar samt har åsikter om trafiken (politiska samt tjänstemanna nivå" "X-trafik upphandlar trafiken samt ev klagomål hur själva trafiken sköts" " Swebus lägger tidtabellerna samt plarerar linjerna samt kör dom"
Bästa vore att man enbart har EN som handahåller trafiken dvs upphandlar, bestämmer linjestäckningar/tidtabeller samt beställningar samt entreprenören enbart kör trafiken...

Varken X-trafik (länstafiksbolaget) eller Swebus (entreprenören) har helheten så att dessa ens ska vara med att blanda sig i är konstigt?? Tekniska Kontoret (Gävle Kommun) vet vart folk bor, vart man planerar bostäder framöver, vart skolor ligger & när dom börjar slutar på dagen samt vilka områden dessa bor i samt även vad företagen i dom olika områdena har för önskemål både vad gäller kunder & anställda, därav bör dom även bestämma trafiken/linjer och hur trafiken ska upphandlas samt vilka fordorn som behövs för olika linjer så att dessa som reser kan åka på ett bra sätt (givetvis ska dom ha onlineinfo för varje linje hur resandet ser ut för framtida planering med)...

Karlstad har lyckats bra med sin trafik och där har dom det upplägget!! Resandet har ju ökat enormt samt kunderna är mycket nöjda...