Författare Ämne: Norrtälje stadsbuss  (läst 1462 gånger)

Utloggad B10M

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 220
SV: Norrtälje stadsbuss
« Svar #15 skrivet: 14 september 2021, 05:04:35 AM »
Det går ju inte riktigt att jämföra slingorna med dagens linjenät med dubbelriktade linjer. Men 20-minuterstrafik i enkelriktade slingor är ju helt klart bättre än dagens 60-minuterstrafik. Nu går ju varken Kvisthamraslingan eller Vigelsjöslingan att återskapa med dagens bebyggelse. Nordrona och Baldersgatan måste ha egna linjer. Däremot borde man kunna förlänga 656:an till Solbackavägen (direkt från Grinds servicehus) och koppla ihop med 658:an till en obetydlig kostnad. Med en välplanerad tidtabell får man då en dubbelriktad slinga med 30-minuterstrafik totalt sett utanför rusningen, vilket är nästan lika bra som förut, men bättre i rusningen.

Ett stort tack till Bussmicke som lägger ut dessa vackra bilder från 90-talets Norrtälje som väcker härliga minnen till liv.

Utloggad Ersa

  • スクールバス運転手
  • Administrator
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 5503
SV: Norrtälje stadsbuss
« Svar #16 skrivet: 14 september 2021, 11:10:52 AM »
Samtidigt är det idag ett betydligt ökat resande inom tätorten på de vanliga långa linjerna. Det här att som fullt frisk ungdom/vuxen hoppa på och åka dubbeldäckare eller redan fullsatt boggiebuss mot Singö, bara en enda hållplats inom tätorten, är ett fenomen som snarare ökat. Särskilt under pandemin.

Utloggad Bussmicke

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 25115
  • Aldrig utanför dörren utan en kamera.
    • Bussmicke.se
SV: Norrtälje stadsbuss
« Svar #17 skrivet: 15 september 2021, 21:39:52 PM »
Kul att bilderna uppskattas Hälsar Bussmicke Från ett regnigt Malmö

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av: Canon EOS 5D Mark IV, 6D Mark II, M5, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3.