En fd(?) Partybuss på Klarabergsviadukten

Startat av Fredrik Gelin, 27 augusti 2021, 21:02:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin

Enligt Transportstyrelsen har bussen på bilden fått en privatperson i Partille som ägare i maj i år efter att ha tillhört Partybussar sthlm ab.
Bussen verkar uppenbarligen ha fått mer rödfärg och färre sidorutor sedan den lämnade Björknäs...

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Marc

Denna är för övrigt mycket troligt falskskyltad (om man inte byggt om även sidopotterna) AZT är fd H3A 5759, den har INTE bagagelucka bak, utan på sidorna. Denna ser mer ut som en ur 633X serien!

Gunnar Berglund



AZT549, f.d. SL H3A 5759 på Karlbergsvägen den 9 juni 2020.
Mer om SS- och SL-bussar under 1900-talet: bussgaraget.se

Niclas Wennerlid

Citat från: Marc skrivet 27 augusti 2021, 21:17:14 PM
Denna är för övrigt mycket troligt falskskyltad (om man inte byggt om även sidopotterna) AZT är fd H3A 5759, den har INTE bagagelucka bak, utan på sidorna. Denna ser mer ut som en ur 633X serien!

Garanterat f.d. H3 6332 som nyttjas av Partybussar men som Hölö bussdemontering fortfarande står som ägare på.
Falskskyltat som vanligt, inget nytt under solen för denna oseriöse bussåkare alltså.

// Niclas

Bussmicke

Han som hade Partybussar flyttade reg numrenskyltarna mellan bussarna. H22 6431 hade engelsk registreringsskylt sist jag aåg den.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Intressant då att fd 5759 står skriven på en  privatperson i Partille, men det kan ju iofs vara någon som är inblandad i partybussarnas verksamhet.
Fast det faktum att man använder Hölö som mereller mindre ofrivillig bulvan visar ju att det inte är så noga vem som äger fordonet...

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk

jocke

Ja ägaren är vän med Partybussars ägare på Facebook så antar de är strukturerat så här pga någon anledning.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Lars-Håkan_E


roggek

Oavsett om de har trafiktillstånd eller inte, så är partybussar "en gråzon inom den kriminella världen", och man skall inte anlita dessa företag...

Bussmicke

Tanken bakom Partybussar var säkert god från början.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars-Håkan_E

Citat från: roggek skrivet 29 augusti 2021, 00:25:38 AM
Oavsett om de har trafiktillstånd eller inte, så är partybussar "en gråzon inom den kriminella världen", och man skall inte anlita dessa företag...

Kriminella världen var väl kanske en överdrift, jag antar att det inte är organisationer typ HA, Bandidos eller liknande som driver detta.

Gråzon är det inte heller, utför man beställningstrafik så krävs trafiktillstånd och fordonet ska vara anmält på tillståndshavarens tillstånd, annars är det olaga yrkesmässig trafik.
Jag antar att inga/ett fåtal av dessa bulvaner har tillstånd.

Kvarne

CitatGråzon är det inte heller, utför man beställningstrafik så krävs trafiktillstånd och fordonet ska vara anmält på tillståndshavarens tillstånd, annars är det olaga yrkesmässig trafik.
Jag antar att inga/ett fåtal av dessa bulvaner har tillstånd.

Jo, gråzon är precis vad det är i den meningen att det ju inte är direkt "beställningstrafik" som görs. Mer upplevelse och att bussarna då är ett verktyg till det och därmed hamnar det mellan stolarna lite.
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep