GDG Volvo Säffle -61

Startat av 1896, 28 mars 2012, 21:35:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

Vad har denna för inventarie nr ?

www.svenskbusshistoria.se/go?id=42865

Gissar att det är en Hedemora buss, efter som bilden är tagen i Gävle, och reg nr tillhör Dalarna.

Ulf Fernestad

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 28 mars 2012, 21:35:24 PM
Vad har denna för inventarie nr ?

www.svenskbusshistoria.se/go?id=42865

Gissar att det är en Hedemora buss, efter som bilden är tagen i Gävle, och reg nr tillhör Dalarna.
68 / 3177, Hedemora
Den finns i databasen men då är den inskriven endast med W 116,

1896

Tack Ulf, så det är en godsbuss till och med, syns dåligt på bilden.  :)

Ola Almquist

Hittade ett lik av en GDG godsbuss utanför Molkom för några år sedan. Undrar om den står kvar?

M.v.h.
Ola

1896

Citat från: Ola Almquist skrivet 28 mars 2012, 23:34:54 PM
Hittade ett lik av en GDG godsbuss utanför Molkom för några år sedan. Undrar om den står kvar?

M.v.h.
Ola

Kan det ha varit nån av 3654-57 med Lier kaross ?  ???

Ola Almquist

Nej, det var en Säffle (möjligen Arvika) liknande den på bilden. Den var ombyggd, möjligen hade antalet sittplatser reducerats till ett minimum. Ska försöka hitta en bild.

M.v.h.
Ola

Ulf Fernestad

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 30 mars 2012, 23:00:42 PM
Kan det ha varit nån av 3654-57 med Lier kaross ?  ???
Nej Nicklas, om det är samma buss som jag var och tittade på nån gång 1982/83 utanför Molkom på vägen mot Uddeholm/Hagfors via Sunnemo
så är det en lastbil, byggd på ett busschassie. Bild kommer senare på en liknande, ska bara få tag på nån som kan lägga ut den på forumet
mvh U Fernestad

Mats Karlsson

För länge sedan hade jag vägarna förbi och hittade en gammal GDG godsrumsbuss här. Om det är rätt anteckningar jag har hittat så hade den GDG nr 515 och var byggd på ett Volvo B657-chassi med chassinr 619. Årmodellen bör ha varit 1956. Jag hittade ingen karosskylt, men karossen var antingen Arvika eller Säffle.