Ingen remiss för SL T24?

Startat av Maven, 14 mars 2023, 13:51:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Maven

Tidigare år så har väl trafikförändringsremissen tagits upp på trafiknämndens marsmöte, men i år saknas den i möteshandlingarna.
Någon som vet mer om och när och varför? Det har väl ett längre tag funnits kritik mot bristande politisk förankring i trafikförändringar, men det här verkar ju i så fall inte vara ett steg i rätt riktning?

IvveRivve004

Förmodligen har den nog bara kommit lite väl sent. Jag känner till att remissen för T21 kom ut först den 17:e.

B8RLE

/B8RLE
Skolelev med intresse för bussar. Kan hela SL-trafiken utantill!

L. Gornitzka

Verkar inte framgå att nån remiss nånsin lagts ut, varken på den länk som lagts upp på inlägget ovan eller på Region Stockholms sida...
Djuröbo med stort intresse för SL:s tåg respektive busslinjer och hur de går och så vidare.

B8RLE

Antagligen får vi vänta tills april. 😒
/B8RLE
Skolelev med intresse för bussar. Kan hela SL-trafiken utantill!

Bussmicke

Varför denna brådska/iver?

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Maven

För oss som sitter här så är det ingen större brådska, förutom att de flesta av oss väl är nyfikna på vad som är på gång.


För de politiska kvarnarna däremot, så är det väl ganska sent om inte remissen kommer förrän i april. Då ska tjänstemännen på kommunerna sätta sig in i konsekvenserna, och de har ju normalt inte linjenät och alla trafikeringsupplägg i huvudet, utan behöver tid för detta, bland alla andra arbetsuppgifter. Sedan ska de författa en tjänsteskrivelse som svar på remissen, som ska hinna tas upp i den kommunala nämnden för beslut, innan det skickas till SL. Och SL behöver i sin tur få den innan de skickar sin offertförfrågan till entreprenörerna i början av sommaren.

Bussmicke

Många led i  processen alltså.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

B8RLE

Stressigt för TS-politikerna, de behöver ju också ge flera tilldelningsbeslut och remisset under den här tiden
/B8RLE
Skolelev med intresse för bussar. Kan hela SL-trafiken utantill!

Buzzlover

Inte heller i Mötet för April finns remiss med i dagordningen, ska det inte komma någon i år utan politikerna ska bestämma utan att allmänheten ska få se förslagen? :P
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

IvveRivve004

Jag undrar om det här har något att göra med att Kristoffer Tamsons avgått som trafikregionråd och ersatts av Anton Fendert?


virtual1

Bara neddragningar och nedläggningar :(

homer

Väldigt dyster läsning med massor av minskad trafik.
Gissar att detta är priset för fryst SL kort

B8RLE

Jag är ganska chockad över att de inte vill röra på linje 541 under högtrafik - den kördes förr var 7.5 minut i högtrafik, med varannan tur bara till/från Växthusvägen, jämfört med dagens 5-minuters utbud i denna riktning.
/B8RLE
Skolelev med intresse för bussar. Kan hela SL-trafiken utantill!