Två Leylandbilder från 1982

Startat av Hasse L, 21 oktober 2021, 12:40:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L


zjbus


Hasse L

Bilden må vara oskarp, men CBC står det i en lista "Befintliga bussar 1974-08-31" - ett dokument utskrivet av SL i september 1974.
/Hasse

zjbus

Då skulle jag tro att SL har skrivit fel i sitt dokument, vilket inte alls är omöjligt. Själv har jag fullt förtroende för SBH, du väljer förstås själv.:
www.svenskbusshistoria.se/go?id=48970

Gunnar Berglund

CBC949 är det ju naturligtvis för SL H34 4469 och inget annat, precis som Hasse L noterat.
Mer om SS- och SL-bussar under 1900-talet: bussgaraget.se

christian berg

Tack för fina bilder alldeles i slutet av Leylandepoken. 4469 var den sista med grått tak och när den avställdes i maj 1982 hade de flesta renoverade H34 redan skrotats. 4471 var en av de allra sista H34 i trafik. Kul också att se bilder på Leyland från linje 66 och 170, inte så ofta man ser det.

zjbus

Citat från: Gunnar Berglund skrivet 21 oktober 2021, 16:02:04 PM
CBC949 är det ju naturligtvis för SL H34 4469 och inget annat, precis som Hasse L noterat.
Vad gör det självklart?

Walter

Jag tror SL hade väldigt bra koll på sina listor. Uffes insats med SBH är guld värd och vi vet alla att man kan slinta på tangenten. SL verifierade nog sina uppgifter med jämna mellanrum medan på SBH skrivs det in och sen är det gemensamt ansvar att skicka in en rättelse om man som nu hittar något fel.

Så visst är SL listor mer att lita på.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Lars-Håkan_E


zjbus

Tack för den bilden, rätt av Hasse och i SL:s dokument.

zjbus

Citat från: Walter skrivet 21 oktober 2021, 19:44:32 PM
SL verifierade nog sina uppgifter med jämna mellanrum medan på SBH skrivs det in och sen är det gemensamt ansvar att skicka in en rättelse om man som nu hittar något fel.

Så visst är SL listor mer att lita på.
Gemensamt ansvar mellan vilka? Ser att det fortfarande står CBG 949 hos SBH, själv kände jag inte till något gemensamt ansvar att göra förändringar på sidan eller hur man gör.