Jag har hört att det ska komma... nyleveranser 2009 uppd 29/01 -09

Startat av IntresseTrafik, 19 maj 2008, 21:07:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Walter

Om denna tråd ska leva även i år vilket jag tycker vore positivt så har skånetrafiken beställt fyra nya ledbussar till Malmö stadstrafik. Fördelningen mellan Arriva och Veolia vet jag ej, därmed knappast heller vilket märke det blir, MAN och Säffle är ju dock lågoddsare. Leverans hösten 2009 enligt Skånetrafiken.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Hur mycket fler bussar ska man köpa egentligen?
Bra utveckling när fler åker.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Anders Lundén

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 01 januari 2009, 03:09:44 AM
Uppdatering:
En säker källa har för mig berättat att sammanlagt 5 nya gasleder levereras denna omgång, dessutom är det sammanlagt 4 inflyttade Vestar och mao finns 4846-4849 på plats.
På väg bort är 2783, 2784 samt 0834 och till måndagen försvinner 4005 och 4008.

De 3 normalgolvade ledbussarna 0801 och inlånade 4952-53 borde väl vara de första att ersättas av nya MAN-ledarna?!
Märkligt att ersätta Omninlinkar med Vestar också för den delen, undrar vart 2783-84 skall.. "Övertaliga" Omnilinkar finns ju redan uppställda i Lund.
0834 måste vara någon omplacering på gång? Östergötland elller SKåne?
Den utbrända 0852 som är avställd sedan drygt ett år, finns den kvar på Eskilstunadepån?
// Anders

IntresseTrafik

#199
Har nu gjort en större uppdatering där jag plockat bort leverade bussar hos Arriva, Dackebuss och Swebus. Har även korrigerat listan något.  Bland annat så kommer det inga OmniLink boggibussar till Busslink i Norrort. Visserligen så har Busslink beställt nya OmniLink bussar. Men bara led och kortbussar om de hamnar i Norrort är idagsläget oklart. Allt detta i från en privatkälla som jag bedömer som mycket trovärdig.
Har även ändrat på Veolia Eskilstuna tack Martin Maltkvist. Har även lagt till stadsbussarna i Malmö tack Walter.

Tack till alla som hjälpt till med denna tråd 2008!

Erol

Citat från: Anders Lundén skrivet 03 januari 2009, 18:11:12 PM
De 3 normalgolvade ledbussarna 0801 och inlånade 4952-53 borde väl vara de första att ersättas av nya MAN-ledarna?!
Märkligt att ersätta Omninlinkar med Vestar också för den delen, undrar vart 2783-84 skall.. "Övertaliga" Omnilinkar finns ju redan uppställda i Lund.
0834 måste vara någon omplacering på gång? Östergötland elller SKåne?
Den utbrända 0852 som är avställd sedan drygt ett år, finns den kvar på Eskilstunadepån?
// Anders

Sist jag var ute i området så tyckte jag att 0852 stod kvar och detta var i mitten av december.

Martin Maltkvist

Citat från: Erol skrivet 05 januari 2009, 16:32:17 PM
Sist jag var ute i området så tyckte jag att 0852 stod kvar och detta var i mitten av december.
Den stod kvar vid mitt besök i fredags och 0834 och 4952 samt 4953 är allihopa avrustade, varför den förstnämnda är plockad på allt har jag ingen aning om.
4005 och 4008 var som sagt tänkta att hämtas av polacker idag, när jag lämnade depån hade de inte anlänt men bussarnas stund är kommen.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Rojje

Citat från: 173 skrivet 29 december 2008, 20:15:23 PM
9 st? Scania OmniLink boggi diesel till Täby. Levereras efter årskiftet. Källa Rojje och Bammis tråden Dagens lilla utflykt [11 bilder] i bussnack.

en liten fråga vag dom för inv onar nummer

En korrigering. Som det ser ut nu blir det 4 st OmniLink, ledbussar och diesel, med preliminär leverans v21. Ytterligare 5 till hösten.

//Rojje

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Rojje

Citat från: Bussmicke skrivet 05 januari 2009, 22:51:32 PM
Kommer dessa Omnilinkboggi som det talas om till Täby?

Enligt uppgift nej. Vart dom ska vet jag inte.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Hmmm, konstigt att det inte står nåt om det här - men åtta stycken elhybridbussar kommer i trafik till Huddinge/Botkyrka (Swebus) i April, tror vi har pratat om det förut - men nu stod det i en relativt ny tidning jag läste som behandlade om nyheter i Mälardalen gällande trafik/kommunikation, mins dock inte namnet på tidningen!

IntresseTrafik

Tack Vitual1 och Rojjie har laggt in era uppgifter på listan.

Fredrik Gelin

Citat från: virtual1 skrivet 06 januari 2009, 10:22:29 AM
Hmmm, konstigt att det inte står nåt om det här - men åtta stycken elhybridbussar kommer i trafik till Huddinge/Botkyrka (Swebus) i April, tror vi har pratat om det förut - men nu stod det i en relativt ny tidning jag läste som behandlade om nyheter i Mälardalen gällande trafik/kommunikation, mins dock inte namnet på tidningen!
Det skulle väl kunna vara de bussar som Rojje talar om tidigare i tråden?
//Fredrik

virtual1

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 06 januari 2009, 17:17:40 PM
Det skulle väl kunna vara de bussar som Rojje talar om tidigare i tråden?
//Fredrik

Kan vara! - Står f.ö. några nya rödlackade Omnilinkar i Södertälje hos Scania, skulle kunna vara dessa?