Busslink 6372.....

Startat av Kent Skoog, 02 juli 2007, 16:56:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

M224

En fråga...hur många av dessa kommer Råsta att få?

Bussmicke

Igår såg 4918(?), 4921 och 4964 passera på en kvart vid Kista C..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kvarne

Citat från: M224 skrivet 02 juli 2007, 20:04:44 PM
Jag hoppas att Busslink låter dekalerna vara vid framdörren. Dom nya pyttesmå svarta som Busslink sätter upp är ju skrattretande dumma, knappt så dom syns!  >:(

Ursnygg buss f.ö!  :o

Edit: Jag har nu mailat Busslink och frågat varför dom tar bort tillverkarens utmärkta dekaler och ersätter med värdelöst dito. Har inte verkstadspersonalen annat för sig???

....Förmodligen beroende på direktiv från SL. Busslink har nyligen rensat på dekaler och liknande innuti bussarna och ersatt med SLs (väldigt fula) standard-dekaler. Inte ens fick man ha kvar "Trevlig resa - Busslink"-dekalen...
Jag anser det vara mycket märkligt då ju detta torde vara en bra information för resenären. Det är väl bra att denne får info om vilken entreprenör man åker med....?!
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Jonas Strömblad

Hur är det med barnvagnsplatserna i släpet? Låggolv hela vägen eller måste man klättra upp där bak?
/J

M224

#19
Citat från: Lars Ödlund skrivet 03 juli 2007, 09:27:41 AM
För resenärens enkelhet så är det SL man reser med, SL man har ett avtal med (biljetten) och till SL ska man komma med synpunkter, vem som SL sedan anlitar för att utföra en viss tjänst är helt ointressant för den normale resenären.

Så går diskussionen.

Tänker jag efter så ligger det ju en hel del i det resonemanget också, ännu så länge finns ju den lilla "I samarbete med" deklalen kvar men om ett par år kanske även den är borta, det hela beror ju på att huvudmannen vill framhålla sitt eget varumärke och kunden "har ju alltid rätt"

//Lars

"I samarbete med" dekalen har ju inte bytts ut ännu på A32/C20/Cx/m.fl. Det står fortfarande Connex. Många X60 rullar fortfarande utan dessa dekaler. Vad kostar det skattebetalarna i pengar när man måste byta ut dessa dekaler varje gång man byter entreprenör?  ::)

Dessutom har vi all personal t.e.x inne vid T-centralen som står med gula jackor med texten "SL i samarbete med Connex" vad ska man göra med dessa dyra jackor?

Sedan förstår jag inte alls vad SL har att göra med hur barnvagnsdekaler, brandpost dekaler mm ser ut i bussarna. Dom som tillverkarna sätter upp är både snyggare, av bättre kvalitet samt högre funktion. T.e.x så slipper verkstadspersonalen rita dit massa pilar här och där.  :-[

I C20-vagnarna satt det alldeles utmärkta dekaler, nu har man dragit bort dessa så att lacken har släppt på massor med ställen, klister sitter kvar vid den gamla "Nödbromsdekalen" mm. Jag förstår att man vill samla alla dekaler under en och samma design, men gör det bra då från början och gör dekalerna så att dom syns och i rätt färger. Luta er mot dörren hade t.e.x varit bättre i gult med svart text. Som det är nu så känns det bara framstressat och enormt slarvigt gjort. Att dekalerna sedan har kantiga hörn så dom släpper enklare gör ju inte saken bättre.

Janne Brink

Det vore kul om någon verkligen tänkt till denna gång. Samtliga dessa blåbussar till Råsta skall gå på 179 vars passagerare verkligen är värda det efter att dom senaste åren åkt i Stockholms sunkigaste bussar.
Och "tänkt till" är kanske att man gjort extrastor barnvagnsplats i bak eftersom linjen förmodligen är Stockholms barnvagnstätaste. Färden går då mellan Tensta/Rinkeby och Kista centrum.
/Janne

Niklas Bygdestam

Citat från: Bussmicke skrivet 02 juli 2007, 21:20:48 PM


Och, som hette 4406-4410!?


Den här har väl bakplattform precis som de som just försvann från Uppsala?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Niclas Wennerlid

Japp, det stämmer!

Mvh Niclas

Fredde

Är detta en ny "blålinje" som denna/dessa ska rulla på eller är det bara en uppdatering av vagnparken på nya blåbussar?

/Fredde

Jonas Strömblad

Citat från: Janne Brink skrivet 03 juli 2007, 10:23:32 AM
Det vore kul om någon verkligen tänkt till denna gång. Samtliga dessa blåbussar till Råsta skall gå på 179 vars passagerare verkligen är värda det efter att dom senaste åren åkt i Stockholms sunkigaste bussar.
Och "tänkt till" är kanske att man gjort extrastor barnvagnsplats i bak eftersom linjen förmodligen är Stockholms barnvagnstätaste. Färden går då mellan Tensta/Rinkeby och Kista centrum.
/Janne

Men hur mycket har man tänkt om man måste klättra upp för en massa trappor med barnvagnarna?
/J

Jonas Strömblad

Citat från: Fredde_J skrivet 03 juli 2007, 12:42:43 PM
Är detta en ny "blålinje" som denna/dessa ska rulla på eller är det bara en uppdatering av vagnparken på nya blåbussar?
/Fredde

Nya bussar till befintliga linje 179 (Sollentuna-Vällingby)
/J

Fredde

Ahaa.. Vilken modell rullar där nu? Ska dessa till Hölö eller utökas trafiken enbart?

/Fredde

Janne Brink

C:a 11 gamla Volvoled och 3 scania. Till skroten fortast möjligt. (om skroten ens en gång vill ha dom)
Sunkigare och mer slutkörda bussar får man leta efter.
/Janne

Janne Brink

Ps. F.om 20/8 rullar det alltså ut en helt ny vagnpark på linje 179 i Stockholm.

Fredde

Intressant.. Kul för er/dom som kör där!

Får se om det dimper ner något nytt blått hos oss när vi får utökade turer på 474, eller om man fixar detta med röda diton...

/Fredde