Swebus 1288

Startat av Bussmicke, 30 november 2019, 19:08:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

zjbus

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 02 december 2019, 18:05:52 PM
Om du med samma körningar menar samma depå, linjer och personal så ja..

// Niclas
Tack för din information, avslutningsvis kan man ju då undra varför Swebus överhuvudtaget döpte bussen till 1288? En annan fundering är ju att bussen (och andra i motsvarande situationer) blir helt låst där den är och företaget kan inte vara fullt flexibla med bussens användning.
Mvh zjbus

Lars-Håkan_E

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 02 december 2019, 18:05:52 PM
Om du med samma körningar menar samma depå, linjer och personal så ja..

// Niclas

Om jag minns rätt så var det lite trubbel med tankanläggningen

Lars-Håkan_E

Citat från: zjbus skrivet 02 december 2019, 19:48:49 PM
Tack för din information, avslutningsvis kan man ju då undra varför Swebus överhuvudtaget döpte bussen till 1288? En annan fundering är ju att bussen (och andra i motsvarande situationer) blir helt låst där den är och företaget kan inte vara fullt flexibla med bussens användning.
Mvh zjbus

Bussar från Lidingö som flyttades till andra Stockholmsdepåer fick sina nya nummer, tror det var någon enstaka sådan.

zjbus

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 02 december 2019, 20:26:12 PM
Bussar från Lidingö som flyttades till andra Stockholmsdepåer fick sina nya nummer, tror det var någon enstaka sådan.
Ok, tack för informationen.

S Svensson

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 02 december 2019, 07:29:22 AM

Intressant bild då jag inte upplevde att Mercedes O303 som det väl är på bilden var så vanlig i linjetrafik.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Det gick buss från Västerås till Arlanda med MB 303. Några av de sista byggda sådana. Kanske Micke har foto på dessa.
Sedan hade GDG ett antal korta MB303 som när det blev Swebus hamnade på några andra orter. Någon gick i Sätila som skolbuss.
I tråden handlar det om SL bussar och MB 303 hör inte hit. Kanske det går att få en länk med MB 303. De fråm Västerås är av de sita till Sverige. Den första 303 kom till Lidberg,Istorp.

Bussmicke

Citat från: Walter skrivet 02 december 2019, 12:21:35 PM
Swebus vann upphandlingen av SL trafik på bla Lidingö 1993. Att bussen ännu är märkt 6877 beror nog på att man inte hunnit märka om den ännu.
Man märkte inte om ett dugg på Lidingö av någon anledning. Först om en buss flyttades från ön märktes den om. Minns 2 CR/CN112 som flyttades till Bromma som märktes om först då. Kanske var man inte så intresserade på ön för att man kanske levde kvar i det förgångna..

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 02 december 2019, 20:26:12 PM
Bussar från Lidingö som flyttades till andra Stockholmsdepåer fick sina nya nummer, tror det var någon enstaka sådan.
Ja 2 H10:or om jag minns rätt

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.