Personliga åsikter om betalväggar

Startat av Bussmicke, 29 juli 2019, 15:54:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Jag skulle gärna köpa enstaka artiklar som pdf exv än att prenumerera.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

BSB101

Citat från: buskörare skrivet 08 augusti 2019, 14:33:24 PM
Övertygad om vadå? Att fler skulle läsa om man kunde "köpa" enstaka artiklar istället för att behöva prenumerera?
Övertygad om att tidningarna, som främst finns för att tjäna pengar, gjort en marknadsanalys. Med tanke på att flertalet tidningar valt samma betalsystem så är jag övertygad om att man gjort en korrekt marknadsanalys.

buskörare

Citat från: BSB101 skrivet 12 augusti 2019, 17:56:15 PM
Övertygad om att tidningarna, som främst finns för att tjäna pengar, gjort en marknadsanalys. Med tanke på att flertalet tidningar valt samma betalsystem så är jag övertygad om att man gjort en korrekt marknadsanalys.

Absolut! Kolla Metro t.ex, deras marknadsanalys var kanon.

BSB101

Citat från: buskörare skrivet 12 augusti 2019, 20:12:22 PM
Absolut! Kolla Metro t.ex, deras marknadsanalys var kanon.
Vad jag vet drog Metro in en hel del pengar till Stenbeck under många årtionden.

Men du kanske har rätt, flertalet mediehus och andra sajter kanske har gjort samma usla analys gällande hur man ska ta betalt på internet.

buskörare

Citat från: BSB101 skrivet 14 augusti 2019, 14:50:37 PM
Vad jag vet drog Metro in en hel del pengar till Stenbeck under många årtionden.

Men du kanske har rätt, flertalet mediehus och andra sajter kanske har gjort samma usla analys gällande hur man ska ta betalt på internet.

Vill du tro att allt man kommer fram till är bra, inget kan bli bättre och att saker inte ändrar sig med tiden så är det helt okej.
Jag är väl av sån natur att jag tror att allt kan bli bättre, det som var bra för några år sen kanske inte är lika bra nu och så. Mediehusen är säkert jättenöjda med sitt val, men det betyder inte att de tappar en hel del människor/pengar på att bara ha ett val.

BSB101

Citat från: buskörare skrivet 14 augusti 2019, 15:01:26 PM
Vill du tro att allt man kommer fram till är bra, inget kan bli bättre och att saker inte ändrar sig med tiden så är det helt okej.
Jag är väl av sån natur att jag tror att allt kan bli bättre, det som var bra för några år sen kanske inte är lika bra nu och så. Mediehusen är säkert jättenöjda med sitt val, men det betyder inte att de tappar en hel del människor/pengar på att bara ha ett val.
Jag tror ingenting i denna fråga du jag inte har studerat den ingående. Med andra ord undanber jag mig att du "lägger ord i mun mun". Jag bara ser att alla stora mediehus valt samma lösning och då finns det säkert något som talar för den valda lösningen.

Många har en förmåga att bland ihop lönsamt och tillräckligt lönsamt. Det senare är det ett företag tittar på.