Transdevs linjer i Norrtälje samt Norrort

Startat av Buss_nörd, 24 juni 2023, 14:46:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Buss_nörd

Tjena! Vilka linjer kör Transdev i Norrtälje, norrort?
/bussnörd
skriver altid upp all bus/tåg data
En väldigt intresserad buss&tåg nörd

IvveRivve004

Från vad jag förstått så kör de alla 600-linjer samt även linjerna 178 och 524.

buskörare


IvveRivve004

Just det, linje 689...vilka kör den linjen?

Fredde

Det är väl fortfarande Traveller på uppdrag av Keolis (Nacka/Värmdö), om man inte har börjat köra i egen regi?

Fredrik Gelin

689 tillhör Nacka/Värmdökontraktet och körs i nuläget av Traveller som underleverantör till Keolis precis som Fredde skriver.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk

Buss_nörd

Är det Norrtälje eller Norrort som kör 626?
/bussnörd
skriver altid upp all bus/tåg data
En väldigt intresserad buss&tåg nörd

Fredrik Gelin

Avtalsmässigt hör 626 till Norrort, men hur Transdev fördelat avgångarna är naturligtvis en annan sak.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Buzzlover

Citat från: Buss_nörd skrivet 25 juni 2023, 08:06:46 AMÄr det Norrtälje eller Norrort som kör 626?
Norrort kör alla avgångar på 626 från b.la Linanäsgaraget ute vid bryggan ungefär.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Ersa

Fler och fler linjer kommer framöver att delas upp internt mellan depåerna inom Stockholm Nord, som Transdev kallar sitt stora nordliga område. Redan innan sommartidtabellen började gälla rullade det då och då MAN-ledvagnar från Täby på olika Norrtäljelinjer, och tanken ända sedan trafikstarten är att Norrtälje- och framförallt Rimbobussarna (återigen) ska få mer regelbundna körningar på linjerna runtom i Täby. Detta i samband med att Nobinaupplägget med delade pass med uppehåll på Tekniska i uppåt sex timmar ska försvinna helt.

Så vad som "är Norrort" och vad som "är Norrtälje" blir alltmera en teoretisk avtalsfråga som inte alltid stämmer i praktiken, gällande vilken personal som kör var.