Volvo till Svealandstrafiken Örebro?

Startat av Menzies, 31 januari 2021, 14:18:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Menzies

Igår skymtade jag en nyare Volvo boggie, tror det kan va varit en 8900,lackerad i Svealandstrafikens färger. Den svängde ut på E18 västerut i Örebro.

Har Svealandstrafiken redan köpt in fler bussar, eller såg jag i syne? Var det en MAN men att synen bedrog mig...

Vet den samlade expertisen något om detta?

homer


Menzies

Det kan det absolut ha varit, såg den bara i farten så jag hann inte se något internnummer eller liknande. Visste inte att Nobina hade börjat lackera, men det låter logiskt

Peter Öden

Hej !

Svealandstrafiken har inga Volvo 8900.
Nästkommande nyleverans blir dock 10 elbussar från Volvo.

Mvh Peter Ö

Menzies

#4
Jo, det senare hade jag lite koll på, men dessa ska till Västerås. Men då är det troligtvis så som det sades tidigare att det är en Nobina-vagn jag såg.




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

JesperO

Connect har minst 1 Volvo 8900 i Svealandstrafikens färger. Halvdan bild från Karlskoga i november 2020:


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Vilken trafik har Nobina kvar i Örebro?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Menzies

Citat från: JesperO skrivet 31 januari 2021, 17:59:20 PM
Connect har minst 1 Volvo 8900 i Svealandstrafikens färger. Halvdan bild från Karlskoga i november 2020:



Med tanke på att den buss jag såg åkte mot Karlskoga-hållet så måste det vara en av dessa vagnar då!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mats Karlsson

Citat från: Bussmicke skrivet 31 januari 2021, 21:04:24 PM
Tror det är minst 4 ommålade bussar.

Minst sju bussar verkar ha hunnit målas om hittills.

Bussmicke

Har du numren?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mats Karlsson

#12
De bussar som blivit omlackerades till Svelandstrafikens målning hos Connect Bus Söne Bus i Karlskoga är 127-132 och 143.  Omlackeringen verkar gå snabbt, så går man i nummerföljd så är bussar upp till nr 135 omlackerade nu.




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

Christer K

Citat från: Walter skrivet 31 januari 2021, 21:20:23 PM
Vilken trafik har Nobina kvar i Örebro?

Nora och Hällefors körs av Nobina.

// Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Christer K

Citat från: Peter Öden skrivet 31 januari 2021, 16:03:50 PM
Hej !

Svealandstrafiken har inga Volvo 8900.
Nästkommande nyleverans blir dock 10 elbussar från Volvo.

Mvh Peter Ö

Dessa ska placeras i Västerås om uppgifterna stämmer ej Örebro.
// Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.