Önskar att få prata med bussförare.

Startat av Emmy, 21 april 2020, 12:28:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Emmy

Hejsan!

Mitt namn är Emmy, jag gör just nu min praktik inom UX-design på Pilotfish och vi håller just nu på med ett projekt i syfte att lära känna våra användare bättre.

Jag skriver detta inlägg med ambitionen att komma i kontakt med några bussförare som kan tänka sig att ställa upp på en intervju och berätta mer om hur det är att jobba som bussförare.

Vårt mål är att få en större inblick i den individuella bussförarens vardag och få en ökad förståelse kring vad som motiverar en i arbetet. Den informationen vi får från våra intervjuer ska ligga till grund för vidareutveckling av våra produkter och dess gränssnitt.
De vi pratar med behöver inte ha eller använda några av våra produkter idag då vill vill göra en väldigt övergripande intervju för att ta reda på mål, motivationer och hinder för målgruppen, men med det sagt så är det en extra bonus om man har tidigare erfarenhet av våra produkter eller något annat Ecodriving program.

- Vi önskar att prata med chaufförer i alla olika åldrar och kön som kan prata och förstå svenska eller engelska.
- Vi kommer att utföra intervjuerna digitalt, dvs via videosamtal.
- Vi tänker oss att varje intervju tar mellan 30 min - 1 timme.
- Vi önskar att genomföra intervjun under v.18 och 19.
- Vårt mål är att få göra minst 10 intervjuer totalt.

Om du har möjlighet och vill vara med så kontakta gärna mig på e-postadress: emmy.nilsson@pilotfish.se så kan vi arrangera ett intervjutillfälle.

Med vänliga hälsningar
Produkt-teamet på Pilotfish.