Har ni det tråkigt i kväll?

Startat av Peter Erret, 02 februari 2008, 17:38:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

Citat från: mjtag skrivet 07 februari 2008, 19:20:02 PM
Hej!
Filmerna var kanske inte så underhållande men intressanta att se, ser gärna fler.
Reagerade lite på ovannämnda mening. Kan man skylta upp destination på invändiga skyltar men ändå ha "ej i trafik" på de yttre destinationsskyltarna. Trodde buss pc skyltade upp samma på inre & yttre skyltarna, eller har jag missuppfattat nåt nu?

Nånting som jag tycker är ganska rolig med BussPC är att den skyltar ibland upp garaget den ska tomma till på inre displayen. Har varit med om det två gånger. Första gången från Malma Kvarn till Älvsbygaraget och då stod det "Älvsgaraget" på inre skylten, andra gången tomkörning till Täbygaraget och stod "Täbygaraget" på inre skylten. Både gånger var det "Ej i trafik" på uteskyltar.

Andy

CitatKan man skylta upp destination på invändiga skyltar men ändå ha "ej i trafik" på de yttre destinationsskyltarna. Trodde buss pc skyltade upp samma på inre & yttre skyltarna, eller har jag missuppfattat nåt nu?
Alltså, i BussPC väljer man Extra tur och knappar in aktuell linje och linjevariant. Då skyltas bussen som om man körde en linje. Sedan kan man välja Yttre skyltar och välja vad som ska stå istället. Inne i bussen står det vid hållplats t.ex :Linje 425 Ej i trafik. När man lämnar hållplatsen syns och ropas hållplatsnamnen ut som vanligt. Detta förekommer ofta vid linjeutbildning för att man ska lära sig hållplatsnamnen.

mjtag

Citat från: Andy skrivet 07 februari 2008, 20:38:47 PM
Alltså, i BussPC väljer man Extra tur och knappar in aktuell linje och linjevariant. Då skyltas bussen som om man körde en linje. Sedan kan man välja Yttre skyltar och välja vad som ska stå istället. Inne i bussen står det vid hållplats t.ex :Linje 425 Ej i trafik. När man lämnar hållplatsen syns och ropas hållplatsnamnen ut som vanligt. Detta förekommer ofta vid linjeutbildning för att man ska lära sig hållplatsnamnen.
Ok, tack för den infon. Trodde inte man kunde göra så.
Hälsningar från Martin J.

Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram

Peter Erret

Citat från: mjtag skrivet 07 februari 2008, 19:20:02 PM
Hej!
Filmerna var kanske inte så underhållande men intressanta att se, ser gärna fler.
Reagerade lite på ovannämnda mening. Kan man skylta upp destination på invändiga skyltar men ändå ha "ej i trafik" på de yttre destinationsskyltarna. Trodde buss pc skyltade upp samma på inre & yttre skyltarna, eller har jag missuppfattat nåt nu?
Nej den yttre skyltningen kan göras separat och det har gett oss möjligheten att "rädda texten" då systemet har varit i otakt. Vi har ofta den senaste tiden fått upp rätt text invändigt i bussen medan texten "Ej i trafik" kommit upp på den yttre skyltlådan och då med en enkel tryckning på BussPCn fått rätt text även där.

mjtag

Citat från: Peter Erret skrivet 08 februari 2008, 09:31:14 AM
Nej den yttre skyltningen kan göras separat och det har gett oss möjligheten att "rädda texten" då systemet har varit i otakt. Vi har ofta den senaste tiden fått upp rätt text invändigt i bussen medan texten "Ej i trafik" kommit upp på den yttre skyltlådan och då med en enkel tryckning på BussPCn fått rätt text även där.
Ok, låter som en bra funktion i buss pc.  :)
Hälsningar från Martin J.

Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram

bastuper

Film nuffer 2 verkar inte vilja dela ut sig.....

bastuper

Jag ser fram emot att få se lite "Tunnel-movies".

Var det där Stockholm kanske?

Där har ni ju gott om tunnlar som sagt.