SL Bussar hos AB Demonteringar idag...[1 bild]

Startat av Kvarne, 07 december 2007, 19:56:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

virtual1

Citat från: Oskar A skrivet 20 december 2007, 20:13:33 PM
De stod hos Busmarket förra sommaren.

Ah, precis innan jag började frekventera där då, men snacka om att de måste vart avställda länge då innan man slutligen valde vad man skulle göra med dem...

michael k

varför är dessa bussar inte användbara någonstans?

markuz85

Citat från: Bussgubben skrivet 08 december 2007, 15:19:48 PM
Undrar också det då de är så mycket bättre än 46XX.

De är inte ett dugg bättre än 46XX. Våra 46-vagnar i Märsta fungerar ganska bra nu för tiden jämfört med förut men 4481 däremot är fullkomligt hopplös, den går ett varv runt byn och sen in på verkstan igen.
Och 4480 ska vi inte nämna. Den var hos oss i typ 2 månader och gick max en dag sammanlagt.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

homer

Citat från: Cero skrivet 11 december 2007, 23:28:46 PM


Ett annat problem Swebus verkar ha generellt är en omfattande toppstyrning och man verkar ha väldigt svårt att hantera kritik, oavsett om den är intern eller extern. Det verkar vara vad som brukar kallas väldigt "lågt till tak" i organisationen. Detta förefaller ju åtminstone några på detta forum ha fått känna av tidigare, vilket är beklagligt. Enstaka organisationer med denna typ av beteende brukar gå att finna i de flesta branscher och inte sällan är det företag med lågkostnadsprofil och många kontrolleras och/eller manageras västerifrån.

/Cero

Swebus är väldigt toppstyrt ja, en områdeschef har i stort sett ingeting att säga till om, utan måste ta mössan i hand och knacka på hos VD för för minsta lilla skruvmejsel som ska köpas

markuz85

Citat från: Bussmicke skrivet 22 december 2007, 00:13:21 AM
Vilka har ni kvar förutom denna?


Vi har 4616 och 4617 förutom den där. Och 4611, men ja...den har ju brunnit rätt rejält och väntar bara på bärgaren  ;)