Observerat Göteborg

Startat av danneh, 31 mars 2013, 19:05:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erling.L

Ser fram emot o få ratta dessa  :)
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Rikard

Sitter inga extraljus på dem. E det Sandarna som specat dem kanske o inte Keolis.....?
Rikard.

AO

Citat från: Olof Lagerkvist skrivet 11 april 2013, 21:11:07 PM
Hur är sätena förresten? Ser ut att åtminstone vara hyggligt med stoppning i dynorna.

Det är exakt likadana säten i Nettbuss Stadsbussarnas bussar som rullar i Gästrikland, till och med lika stolstyg. De är riktigt bekväma tycker jag. Även dessa ser ju ut att ha säten som går att luta bakåt.

Ronald M. Jannesson

Om det nu var så att Keolis fått så många sökande hur kan det då komma sig att det hos Göteborgs Spårvägar sitter anslag uppe om att de fortfarande söker förare och inte har fått tillräckligt med förare till trafiken? Nu till dags datum alltså? ???

Ted Selander

Citat från: Ronald M. Jannesson skrivet 12 april 2013, 20:20:23 PM
Om det nu var så att Keolis fått så många sökande hur kan det då komma sig att det hos Göteborgs Spårvägar sitter anslag uppe om att de fortfarande söker förare och inte har fått tillräckligt med förare till trafiken? Nu till dags datum alltså? ???
Keolis arbetar fortfarande med rekrytering av förare och har, den 12 april, cirka 50 kontrakt kvar att skriva i olika kategorier. Det finns väldigt många sökande som kan få dessa tjänster men då samarbetet med GS är bra samt att Keolis, naturligtvis, föredrar förare som är utbildade och kan trafiken på Hisingen så kan de eventuella sökande från GS som nu i ett sent skede ansöker hos oss snabbhanteras.

danneh

Idag när jag passerade stod en större mängd blåa MAN inne på Stenas tysklandsterminal. Kunde dock ej se om de va boggi eller led. Parkerade i bana 1-3 inne på området.

PauPut

Citat från: danneh skrivet 15 april 2013, 00:58:45 AM
Idag när jag passerade stod en större mängd blåa MAN inne på Stenas tysklandsterminal. Kunde dock ej se om de va boggi eller led. Parkerade i bana 1-3 inne på området.

Kan bekräfta att det var 9 ledbussar och en boggie. Alla gasbussar.


PauPut



Nu har en av bussarna EXPRESS-dekaler runt om.  Troligtvis blivande Sandarna Transporter/ Leja Touring 2101 fotograferad idag, 15 april 2013.

PauPut



Kanske blivande Keolis 2201 inne på Neoplan i Göteborg fotograferad den 15 april 2013.

JesperO

Sandarna 2852, en av de nya MAN-bussarna, gick imorse i trafik på Blå Express, såg den vid Järntorget mot Centralstationen vid 07.45.

Ronni Bjørn Svensson

Citat från: JesperO skrivet 30 april 2013, 08:16:46 AM
Sandarna 2852, en av de nya MAN-bussarna, gick imorse i trafik på Blå Express, såg den vid Järntorget mot Centralstationen vid 07.45.

Hvilke regi-nr har bussens?.
Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Brollan

Citat från: PauPut skrivet 15 april 2013, 19:11:00 PM


Den här är registrerad på Sandarna Transporter 2013-04-26, skulle kunna vara den som sågs i trafik i veckan.

Citat från: JesperO skrivet 30 april 2013, 08:16:46 AM
Sandarna 2852, en av de nya MAN-bussarna, gick imorse i trafik på Blå Express, såg den vid Järntorget mot Centralstationen vid 07.45.

Kronobergarn

2850 är en Volvo... synd att dom nya inte får ett eget nummersystem så att det blir enklare att skilja dem åt.

JesperO

Citat från: Mats B skrivet 30 april 2013, 11:20:38 AM
Den här är registrerad på Sandarna Transporter 2013-04-26, skulle kunna vara den som sågs i trafik i veckan.

Kan mycket väl vara den, TWC känner jag igen  :)

PauPut

TWC 463 = Sandarna 2952.