En Malågodsare/Vilhelminatradare har rullat ut..

Startat av Greger Larsson, 09 januari 2011, 13:04:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RoggaBoy

Citat från: Jan skrivet 19 januari 2011, 16:57:08 PM
När och vem kommer köra den nya godsaren?

KR som nu kör trafiken from 1/1, och godsaren är en Volvo. När den kommer vet jag ej eftersom man fått beställa en ny igen.

Martin Maltkvist

Citat från: RoggaBoy skrivet 19 januari 2011, 17:04:41 PM
KR som nu kör trafiken from 1/1, och godsaren är en Volvo. När den kommer vet jag ej eftersom man fått beställa en ny igen.
Hann fabriken påbörja monteringen av den ursprungliga?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

RoggaBoy

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 19 januari 2011, 23:09:57 PM
Hann fabriken påbörja monteringen av den ursprungliga?

Jag vet inte hur långt man hann med den men en ny är tydligen på g från Finland med godsrum på 8m. Nybergs som hade trafiken innan framförde till Länstrafiken att det måste vara en stor godsbuss men Länstrafiken sa nej till de men insåg när beställningen var gjord att godsutrymmet är för litet.

Jan

Citat från: RoggaBoy skrivet 25 januari 2011, 17:39:11 PM
Jag vet inte hur långt man hann med den men en ny är tydligen på g från Finland med godsrum på 8m. Nybergs som hade trafiken innan framförde till Länstrafiken att det måste vara en stor godsbuss men Länstrafiken sa nej till de men insåg när beställningen var gjord att godsutrymmet är för litet.

Då kommer denna plus SB 200 var de största i landet framöver?
I branschen 37 år

ivar

Hur långt är Godsutrymmet i SB 200?

Samt en annan sak: Hur har Volvo egentligen tänkt lösa frågan med B12M? För det verkar ju fortfarande som vissa Bussbolag vill ha Godsbussar.
Molunds Trafik har ju 3st Volvo B12B 6x2 med Gods, men finns det flera sådana bussar i denna version?

Mvh
Niclas

Jan

Citat från: Niclas N skrivet 26 januari 2011, 18:43:46 PM
Hur långt är Godsutrymmet i SB 200?

Samt en annan sak: Hur har Volvo egentligen tänkt lösa frågan med B12M? För det verkar ju fortfarande som vissa Bussbolag vill ha Godsbussar.
Molunds Trafik har ju 3st Volvo B12B 6x2 med Gods, men finns det flera sådana bussar i denna version?

Mvh
Niclas

Det finns väl inga godsare med B12M efter de tre B12B som gick till Jämtland?
I branschen 37 år

ivar

Hej!

Idag så hittade jag en ytterligare en Volvo B12B 6x2 / Carrus 9700H NL Cargo, reg.nr CBM117 årsm. 2011 på SBH till Marcussons Busstrafik AB, Dorotea.
Återstår, som sagt, att se om KR-Trafik nya buss på linje 14, blir på ett B12M eller B12B chassi? (Men "gissningsvis" på ett B12M - chassi  :)

Mvh
Niclas

Ersa

Citat från: Niclas N skrivet 29 januari 2011, 19:10:44 PM
Idag så hittade jag en ytterligare en Volvo B12B 6x2 / Carrus 9700H NL Cargo, reg.nr CBM117 årsm. 2011 på SBH till Marcussons Busstrafik AB, Dorotea.

Det kan vara ersättaren till FZH217, dvs den gamla Postdiligensen 7794.