Lite ifrån Norrtälje Busstation

Startat av Andreas, 05 april 2010, 17:25:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magnus_J

beror väl på hur det går i upphandlingen.
Norrtäljes Vegor är sköna att åka i jämfört med andra nämnda vagnar.

ett tag gick ju gamla 4913 i Norr och den var ibland och förstärkte på 676.. DET var nog ingen höjdare.

Jonas Strömblad

Citat från: Magnus_J skrivet 11 april 2010, 05:56:06 AM
ett tag gick ju gamla 4913 i Norr och den var ibland och förstärkte på 676.. DET var nog ingen höjdare.


Knappast sämre än vilken B9S (eller B10MA för den delen) som helst i förortsutförande! Å den tog sig längre än till Norrtälje utan problem  :)
Jag har för mig jag egentligen fick en H23F på den här turen, och då är det ingen skillnad för resenären. Att 4913 skulle gått speciellt illa kan jag inte minnas (lite ryckig i växellådan när man bromsade var den).
/J

Andreas

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 11 april 2010, 09:57:13 AM

Knappast sämre än vilken B9S (eller B10MA för den delen) som helst i förortsutförande! Å den tog sig längre än till Norrtälje utan problem  :)
Jag har för mig jag egentligen fick en H23F på den här turen, och då är det ingen skillnad för resenären. Att 4913 skulle gått speciellt illa kan jag inte minnas (lite ryckig i växellådan när man bromsade var den).
/J

Och jag åkte ju tillsammans med min klass i en av dem (minns ej vilken ur serien 4912-4914 det var), när vi hade hyrt en av bussarna från Barnens Ö till Tekniska Högskolan. Den gick som ett spjut.  :)

Andreas

Citat från: Ersa skrivet 11 april 2010, 01:45:20 AM
Tänk om det bara blir blåa OmniLink på 676 från och med nästa trafikstart! :-X

Kom ju på det efteråt... Mardrömmen har ju redan besannats, förvisso inte med blåa Omnilinkledvagnar än så länge, men däremot med de röda. Jag lyckades exempelvis fånga 6037 på bild senast jag var i Norrtälje, då den just hade rullat på linjen från Sthlm till Norrtis.  :-\

Optimal

Citat från: Andreas skrivet 11 april 2010, 20:03:15 PM
Och jag åkte ju tillsammans med min klass i en av dem (minns ej vilken ur serien 4912-4914 det var), när vi hade hyrt en av bussarna från Barnens Ö till Tekniska Högskolan. Den gick som ett spjut.  :)

Jo dessa Scania CN113ALB är 100 gånger piggare än B10MA, förutsatt att det är rätt motor i.

Optimal

Citat från: Ersa skrivet 11 april 2010, 01:45:20 AM
Tänk om det bara blir blåa OmniLink på 676 från och med nästa trafikstart! :-X

Omnilink boggi är väll inga problem med, men om det är ledvagn så är det värre.

Ulf Broman

Jag har nu i 2 dagar försökt titta på Andreas bilder men ser bara en liten ruta om att Photobucket tycker att bandbredden är förbrukad, och jag är ganska nyfiken på att få se bilderna.

Finns hopp om att det lättar om ett tag?
Behöver Andreas överväga att lägga bilderna på annat ställe?
Blir det fler referenser till Photobucket om de som svarar här i Bussnack citerar Andreas bilder i svarsinläggen? (dvs. bör vi undvika att citera själva bilderna?)

Bussmicke

Man kan öppna plånboken lite så får man bättre villkor
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Andreas

Citat från: Bussmicke skrivet 14 april 2010, 01:53:35 AM
Man kan öppna plånboken lite så får man bättre villkor
Det kan jag göra, men jag kommer att få upp bilderna här snart iaf. Jag skall uppdatera nu i helgen, för idag, imorrn eller på fredag hinner jag tyvärr inte, då det ligger en massa andra saker i schemat, så för tillfället är det fullbokat.