Så rullar det Solaris på Årstas gator...

Startat av Bussmicke, 16 februari 2010, 20:38:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Dagens Söderhalls-160 med samma fröken ljusskygg..

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa


Carl W

Citat från: Bussmicke skrivet 17 februari 2010, 20:19:11 PM
Dagens Söderhalls-160 med samma fröken ljusskygg..


Alla vill inte bli fotograferade. Det är bara att acceptera.

Niclas Wennerlid

Citat från: Ersa skrivet 17 februari 2010, 16:56:27 PM
Vilken bussmodell kommer att ersätta MaxCin inom "flexen"?
Fortsatt lågentré i form av t.ex några gamla 27xx-OmniLinkar från Råsta, eller nya låggolvare i form av Solaris Urbino 12 eller MAN A21? (Är MAN A21 låggolv?)

Vi håller på att diskutera detta men inga beslut har som sagt tagits ännu. Ur vissa aspekter är de nyare bussarna helt enkelt inte lämpliga för de uppdrag som flexbussarna utför, viss modifiering kan komma att krävas.

// Niclas

Jonas Strömblad

Citat från: Bussmicke skrivet 17 februari 2010, 19:20:38 PM
Nej det är fröken ljusskygg och det var samma idag..

Jajaja, men var är bilden då?
/J

Ersa


Jonas Strömblad

Äsch då...
Det fanns visst en sida till som jag missade   :o
/J

Ersa

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 18 februari 2010, 06:16:37 AM
Vi håller på att diskutera detta men inga beslut har som sagt tagits ännu. Ur vissa aspekter är de nyare bussarna helt enkelt inte lämpliga för de uppdrag som flexbussarna utför, viss modifiering kan komma att krävas.

Ja, att hitta en ny bussmodell som klarar allt som MaxCin kan är nog inte jätteenkelt. En flexbuss ska ju ha tillräckligt många sittplatser, liten svepyta bak, klara alla längd- och miljözoner, samt ha en rejäl räckvidd. En ny OmniLink med dieselmotor hade jag nog valt, nu då Busslink tyvärr inte har diesel-Urbinos i lågentréutförande idag.