Nyårsafton och nyårsdagen på det nya jobbet... (Bilder)

Startat av Patrik, 02 januari 2010, 12:37:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Okey vilken buss blir nästa där och vilken färg kommer den ha hoppas den blir Lilla eller råsa  ::)

Danne B.

Citat från: Mattias Möller. skrivet 03 januari 2010, 20:45:36 PM
Okey vilken buss blir nästa där och vilken färg kommer den ha hoppas den blir Lilla eller råsa  ::)

Nästa? Det beror på vad företagen köper...

MA AB har gröna och kommer väl fortsätta med gröna, Måby Park har blåa, Benstocken har en blå, en grön och en grå (och en vit och en svart)...

Troligtvis kommer ingen av dom byta till lila eller rosa(!) misstänker jag...

//Danne

Björn Lövdahl

Har både LFV och externa bolag parkeringar runt Arlanda med egna transferbussar?
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Danne B.

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 03 januari 2010, 20:59:19 PM
Har både LFV och externa bolag parkeringar runt Arlanda med egna transferbussar?

Ja... Alla kör sina egna bussar eftersom parkeringarna inte ligger bredvid varandra och sannolikt även av konkurrensskäl...

//Danne

Björn Lövdahl

Citat från: Danne B. skrivet 03 januari 2010, 21:02:45 PM
Ja... Alla kör sina egna bussar eftersom parkeringarna inte ligger bredvid varandra och sannolikt även av konkurrensskäl...

//Danne

Har inte riktig koll på hur de ser ut där uppe lixom, finns det några översiktsbilder eller liknande?
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Danne B.

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 03 januari 2010, 21:07:00 PM
Har inte riktig koll på hur de ser ut där uppe lixom, finns det några översiktsbilder eller liknande?

Njae... Inget annat än Eniro.se eller Hitta.se misstänker jag... Parkeringarna ligger på upp till 5-7 km avstånd från Arlanda...

Enklast är nog att gå in på respektive parkerings hemsida och kika på vägbeskrivningen och bilda sig en uppfattning på det viset!

//Danne

JDS

Citat från: Danne B. skrivet 03 januari 2010, 11:50:57 AM
Njae... Nu tänker du nog fel... Parkeringarna ligger utanför Arlanda och passagerarna bussas in till flygplatsen så jag skulle nog säga tvärtom... Att dessa parkeringar, till skillnad från luftis egna, bidrar till minskade utsläpp på Arlanda (vilket ju är målet för luftis)!

//Danne

Va? Den som kommer med en sån här transferbuss efter att ha parkerat sin bil måste väl ändå räknas som bilresenär. Det är inte utsläppen PÅ Arlanda utan utsläppen på grund av Arlanda som man vill räkna!

Danne B.

Citat från: JDS skrivet 03 januari 2010, 23:45:33 PM
Va? Den som kommer med en sån här transferbuss efter att ha parkerat sin bil måste väl ändå räknas som bilresenär. Det är inte utsläppen PÅ Arlanda utan utsläppen på grund av Arlanda som man vill räkna!

Jag håller med dig, men så vitt jag hört räknar man inte på det viset! Kanske är jag felinformerad... Någon som kan verifiera detta med 100% säkerhet?

//Danne