Nyårsafton och nyårsdagen på det nya jobbet... (Bilder)

Startat av Patrik, 02 januari 2010, 12:37:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Strömblad

Citat från: RoTe skrivet 02 januari 2010, 14:00:22 PM
Du, SVERIGE ÄR STÖRRE ÄN STOCKHOLM!  >:(

Bor inte du i Uppsalatrakten där Upptågen går till/från flygfältet stup i kvarten?  :)
/J

Staffan Sävenfjord

Det finns ju en anledning till att ta bilen till Arlanda även om man bor i Stockholmsområdet. Har man inte egen hyrd parkeringsplats eller garage så är det väldigt svårt att hitta någon plats där bilen får stå i en vecka - eller hur länge man nu är borta. Och hittar man en sådan är den väsentligt dyrare än vad den är vid Arlanda.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Ersa

Trakterna kring Uppsala, Märsta och Stockholm är väl de enda ställena som det går någorlunda bra kollektivtrafik till/från Arlanda dygnet runt?

lil-sis

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 02 januari 2010, 21:30:40 PM
Bor inte du i Uppsalatrakten där Upptågen går till/från flygfältet stup i kvarten?  :)
/J

Inte dygnet runt, där är 801 bättre ;)

Jonas Strömblad

Citat från: lil-sis skrivet 02 januari 2010, 23:07:03 PM
Inte dygnet runt, där är 801 bättre ;)

Men det är ju en buss, och det är bara kul att köra!!!
/J

Möllers

Fint åk Patrik trodde först den kom ifrån Uppsala eller Skåne bussen.

lil-sis

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 02 januari 2010, 23:11:18 PM
Men det är ju en buss, och det är bara kul att köra!!!
/J

Äh det är trevligt att åka också. Iaf om den som sitter längst fram inte är någon form av självmordspilot  :o

Patrik

Citat från: scaniaolsson skrivet 02 januari 2010, 19:44:18 PM
Liten fråga Patrik, som den radionörd jag också är så kan jag inte låta bli att fråga.
Vad fyller radion för funktion hos just er, kan ni prata med lfv på något vis eller är folket som sköter parkeringarna ????

Lite nyfiken bara.

Scaniaolsson

Radion använder jag för att prata med dom i receptionen eller med andra förare på jobbet, t.ex. om någon ska hämtas upp eller om nåt ändras osv.
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Danne B.

Citat från: Börje skrivet 02 januari 2010, 13:51:09 PM
Eller så tar man en bråkdel av vad det kostar att parkera på Arlanda och åker ut snabbt och bekvämt med ArlandaExpress!


En bråkdel? Nejdu... Dags att kolla priserna? :)

En tur och retur-resa för EN person med Arlanda Express kostar mer än en veckas parkering på iaf dom 2-3 billigaste parkeringarna (där Patriks är en av dom)...

Ska man då åka två personer eller dessutom måste betala för parkeringen hemma eller för att ta sig till Centralen faller Arlanda Express platt...

//Danne

JDS

Citat från: Danne B. skrivet 03 januari 2010, 11:36:49 AM
En bråkdel? Nejdu... Dags att kolla priserna? :)

En tur och retur-resa för EN person med Arlanda Express kostar mer än en veckas parkering på iaf dom 2-3 billigaste parkeringarna (där Patriks är en av dom)...

Ska man då åka två personer eller dessutom måste betala för parkeringen hemma eller för att ta sig till Centralen faller Arlanda Express platt...

//Danne

Det är ju inte bra om det finns billiga parkeringar som man alltför lätt kan ta sig till. Något för LFV att titta på när man ska få ner bilåkandet till Arlanda!

Danne B.

Citat från: JDS skrivet 03 januari 2010, 11:43:52 AM
Det är ju inte bra om det finns billiga parkeringar som man alltför lätt kan ta sig till. Något för LFV att titta på när man ska få ner bilåkandet till Arlanda!

Njae... Nu tänker du nog fel... Parkeringarna ligger utanför Arlanda och passagerarna bussas in till flygplatsen så jag skulle nog säga tvärtom... Att dessa parkeringar, till skillnad från luftis egna, bidrar till minskade utsläpp på Arlanda (vilket ju är målet för luftis)!

//Danne

Ersa

Citat från: JDS skrivet 03 januari 2010, 11:43:52 AM
Det är ju inte bra om det finns billiga parkeringar som man alltför lätt kan ta sig till. Något för LFV att titta på när man ska få ner bilåkandet till Arlanda!

Man hade ju kunnat bygga en järnväg till Arlanda för många herrans år sedan, och integrerat det i SL:s och UL:s nät. I de flesta andra länder räcker det med att köpa ett vanligt färdbevis (motsvarande SL:s 1-7-dagarskort) och med detta även kunna resa till alla flygplatser när man åkt upp det inne i innerstan under sin turistvistelse.

Med det Travel Card jag åkte runt på i London kunde jag då åka både tunnelbana till/från Heathrow samt pendeltåg till/från Stansted. Järnväg till flygplatser borde ju vara en självklarhet.

Oskar A

Citat från: Mattias Möller. skrivet 02 januari 2010, 23:11:41 PM
Fint åk Patrik trodde först den kom ifrån Uppsala eller Skåne bussen.

Som Patrik nämnde kommer ena bussen (PMG 040) från Visby och den andra (EMO 354) från Swebus Jönköping. Bjuder på en reprisbild på sistnämnda innan den blev omlackad. Som synes hette den 3520 hos Swebus:

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Möllers

Se man men ska den inte vara gul som dom andra andra då på arlanda  ::)

Danne B.

Citat från: Mattias Möller. skrivet 03 januari 2010, 20:39:50 PM
Se man men ska den inte vara gul som dom andra andra då på arlanda  ::)

Är bara luftfartsverket som har gula bussar! Övriga företag får ha vilken färg dom vill...

//Danne