Dagens buss vart vit...

Startat av Carl Eric, 01 januari 2010, 15:43:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

...Och det stog STATOIL på den. 426  12:30 från Gustavsberg

Chauffören sa att: "Alla bussar står i vekstaden och "killarna" är lediga över helgen..." "Tur att de inte kom 20, men det är väl inte så vanligt på den här linjen."

Man han var trevlig och det jag skulle till frågade om jag hade privatchaufför ;)

Gott Nytt År - Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Optimal

Hade dom hyrt en Minibuss från Statoil?

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Optimal


Carl Eric

Citat från: Jim skrivet 01 januari 2010, 16:41:00 PM
Haha, ja va säger man, inte Swebus iaf.

Nej, men det var helt klart trevligare...!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Magnus


Optimal

Citat från: calken skrivet 01 januari 2010, 17:13:44 PM
Nej, men det var helt klart trevligare...!

Jo kan tänka mig det. Fräshare säten och trevligare inredning. Kommer ihåg när jag hyrde en sån och körde ner 8 ungdommar till ett läger i gråbo, som ligger mellan Allingsås och GBG. Hyrde då en MB Vito från statoil, med Automat.

Kvarne

Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Taunusch

Har även sett Posten Logistik köra med hyrbilar från bensinmack...

Hur löser man biten med yrkestrafiktillstånd?  :-X

RoTe