Dagens buss vart vit...

Startat av Carl Eric, 01 januari 2010, 15:43:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

...Och det stog STATOIL på den. 426  12:30 från Gustavsberg

Chauffören sa att: "Alla bussar står i vekstaden och "killarna" är lediga över helgen..." "Tur att de inte kom 20, men det är väl inte så vanligt på den här linjen."

Man han var trevlig och det jag skulle till frågade om jag hade privatchaufför ;)

Gott Nytt År - Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Optimal

Hade dom hyrt en Minibuss från Statoil?

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Optimal


Carl Eric

Citat från: Jim skrivet 01 januari 2010, 16:41:00 PM
Haha, ja va säger man, inte Swebus iaf.

Nej, men det var helt klart trevligare...!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Magnus


Optimal

Citat från: calken skrivet 01 januari 2010, 17:13:44 PM
Nej, men det var helt klart trevligare...!

Jo kan tänka mig det. Fräshare säten och trevligare inredning. Kommer ihåg när jag hyrde en sån och körde ner 8 ungdommar till ett läger i gråbo, som ligger mellan Allingsås och GBG. Hyrde då en MB Vito från statoil, med Automat.

Kvarne

Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Taunusch

Har även sett Posten Logistik köra med hyrbilar från bensinmack...

Hur löser man biten med yrkestrafiktillstånd?  :-X

RoTe

Hur kan bussarna ta slut på en helgdag??

Carl Eric

Citat från: RoTe skrivet 02 januari 2010, 01:59:12 AM
Hur kan bussarna ta slut på en helgdag??

"Alla bussar står i verkstaden och killarna hade ledigt över helgen"

Gott Nytt År - Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

RoTe

Citat från: calken skrivet 02 januari 2010, 10:11:17 AM
"Alla bussar står i verkstaden och killarna hade ledigt över helgen"

Gott Nytt År - Calken

Jo men du förstår... En helgdag rullar en väldigt liten del av bussarna som finns. Hos oss rullar strax under 30% av bussarna. Hur är det möjligt att så många bussar är trasiga? En vardag förstår jag om bussbristen gör sig påmind men inte en helgdag.

MrX

Citat från: RoTe skrivet 02 januari 2010, 11:37:51 AM
Jo men du förstår... En helgdag rullar en väldigt liten del av bussarna som finns. Hos oss rullar strax under 30% av bussarna. Hur är det möjligt att så många bussar är trasiga? En vardag förstår jag om bussbristen gör sig påmind men inte en helgdag.

Lördagar har vi i Tyresö 45 utsättningar, söndagar något mindre. Det blir alltså hela 50% av vagnparken som rullar och med en storhelg bakom sig är det lätt att arbetet hopar sig för verkstan, tyvärr.

Björn Lövdahl

Citat från: MrX skrivet 02 januari 2010, 11:42:14 AM
Lördagar har vi i Tyresö 45 utsättningar, söndagar något mindre. Det blir alltså hela 50% av vagnparken som rullar och med en storhelg bakom sig är det lätt att arbetet hopar sig för verkstan, tyvärr.

Men då måste man ha ett par personer som åtminstone är tillgängliga för inringning vid ev vagnbrist. Kan tänka mig att mycket av problemen ändå är lättavhjälpta och vissa delar finns hemma
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

MrX

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 02 januari 2010, 11:47:39 AM
Men då måste man ha ett par personer som åtminstone är tillgängliga för inringning vid ev vagnbrist. Kan tänka mig att mycket av problemen ändå är lättavhjälpta och vissa delar finns hemma

Jo visst är det så. Många av felen som uppstår under helgerna är småfel som ganska enkelt kan avhjälpas. Problemet är just det att ingen finns som kan ta hand om det. Efter halkan hade vi som mest 7 bärgade bussar, sedan vart det nyår. Jag har svårt att tänka mig att de bussarna är färdiga för trafik. Fast jag hoppas att de är det ;)