Nye busser på vej til Sverige

Startat av Ronni Bjørn Svensson, 12 maj 2009, 15:03:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Måns Johannesson

Citat från: Ronni Bjørn Svensson skrivet 09 juni 2009, 18:31:11 PM
Hej
På linket http://www.phototrans.eu/14,331993,0.html kan se en Scania Omnilink ledbus der skal til Stockholm
Den har nu fået intern-nr 0117

Enligt uppgift skall Södertälje få 14st OmniLink.

/Måns

virtual1

Citat från: Måns Johannesson skrivet 09 juni 2009, 19:02:23 PM
Enligt uppgift skall Södertälje få 14st OmniLink.

/Måns

O jag undrar fortfarande vad som hände med det trettiotal OmniLink som sades komma till Botkyrka/Huddinge från förra hösten, blev de B9S, eller???

Ulf Rådeström

Citat från: virtual1 skrivet 09 juni 2009, 21:11:36 PM
O jag undrar fortfarande vad som hände med det trettiotal OmniLink som sades komma till Botkyrka/Huddinge från förra hösten, blev de B9S, eller???

De blev inget - utan var bara ren spekulation från folk som inget visste  :P

Mustman

Såg en av dessa på linje 504 mellan Karlskoga och Örebro! Känns lite... udda att köra Omnilink så långt. Men dom är fina
"Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar."

Martin Maltkvist

Citat från: Mustman skrivet 11 juni 2009, 18:51:50 PM
Såg en av dessa på linje 504 mellan Karlskoga och Örebro! Känns lite... udda att köra Omnilink så långt. Men dom är fina
Å andra sidan körs ju Omnilink på 720 mellan Strängnäs och Eskilstuna men den är ju inte fullt så lång som 504.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Ronni Bjørn Svensson

Citat från: Mustman skrivet 11 juni 2009, 18:51:50 PM
Såg en av dessa på linje 504 mellan Karlskoga och Örebro! Känns lite... udda att köra Omnilink så långt. Men dom är fina

Fik du regi-nr på den?
Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Mustman

nej... satt på en 523 på andra sidan gatan när jag mötte den så jag han ej
"Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar."

Stefan P

Hej

Det är inte säkert att det försvinner så många bussar i Karlskoga, pga. av att linjenätet skall utökas från två linjer till fyra linjer. Två linjer med halvtimmestrafik och två med timmestrafik.

mvh Stefan P