Huvudmeny

Arriva 7128

Startat av Niclas Rosenius, 29 januari 2009, 10:42:05 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius


   Kunde låta bli att stanna till när man hade vägarna förbi med tom buss på linje 13 vid Wist i måndagskväll

 

   //Niclas

Yujin Zhang

Buhuu...Arrivaloggan sitter fortfarande kvar. >:(

Bussmicke

Citat från: Yujin Zhang skrivet 29 januari 2009, 15:59:25 PM
Buhuu...Arrivaloggan sitter fortfarande kvar. >:(

Ja Och?
Är det ett stot problem?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Yujin Zhang

Citat från: Bussmicke skrivet 29 januari 2009, 16:40:31 PM
Ja Och?
Är det ett stot problem?

Ja. Varför får (OM de får) Arriva ha sina logo på utsidan men inte Busslink och Swebus?

bjalle

Citat från: Yujin Zhang skrivet 29 januari 2009, 17:11:09 PM
Ja. Varför får (OM de får) Arriva ha sina logo på utsidan men inte Busslink och Swebus?

Kallar du det stort problem...............

homer

Det är ju uppenbart att Arriva har beställd den här logotypen, antingen av okunskap, vilket verkar konstigt, men bussarna saknar ju även vitt runt skyltskåpet eller så har Sl helt enkelt ändrat sitt designprogram, vilket inte verkar vara så troligt då de inte var länge sen de nya "designprogrammet" togs fram

Bergenga

Disse bussene er lakkert på Arrivas eget verksted her i København, og her er det vanlig at selskapets vanlige logo står på bussene. Det er nok rett og slett sånn at danskene på verkstedet der ikke har nok kjennskap til SL sine regler.
Om været er bra og jeg har tid så har jeg tenkt å ta turen forbi der i morgen, så da kan jeg jo nevne det for dem om jeg skulle finne noen busser og/eller folk der.
Mvh.
Øyvind Berg

Ersa

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 29 januari 2009, 17:43:27 PM
Kallar du det stort problem...............

Stackaren som får springa runt och avlägsna dessa dekaler, samt klistra dit nya på fönstren på hela vagnparken lär inte tycka att det hela är en liten detalj. ;)

I SL-trafiken får företagen inte sticka ut. Att dessutom ha Volvo-snedstrecket på fronten istället för SL-loggan... ujuj, det blir väl vite direkt? ;)

markuz85

Kan det inte vara så att man fått in det i avtalet för att marknadsföra sig som ny aktör i SL-trafiken?

homer

Citat från: markuz85 skrivet 29 januari 2009, 19:58:36 PM
Kan det inte vara så att man fått in det i avtalet för att marknadsföra sig som ny aktör i SL-trafiken?

Slutkunden har ingen nytta av att veta vilken entreprenör som styr bussen, Sl vill ju t o m ha gemensam uniform

Martin Maltkvist

Citat från: Verspieder skrivet 29 januari 2009, 19:56:01 PM
I SL-trafiken får företagen inte sticka ut. Att dessutom ha Volvo-snedstrecket på fronten istället för SL-loggan... ujuj, det blir väl vite direkt? ;)
Jantelagen....   ;D
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

virtual1

Citat från: homer skrivet 29 januari 2009, 20:24:51 PM
Slutkunden har ingen nytta av att veta vilken entreprenör som styr bussen, Sl vill ju t o m ha gemensam uniform

Rent idiotiskt! - om en busschaffis skulle bete sig illa, eller om man glömmer kvar något på bussen skulle IAF jag vilja vända mig
direkt till respektive bolag, ska jag vända mig till SL lär det ju ta minst en extra vända innan något kan hända!

Martin Maltkvist

Citat från: virtual1 skrivet 29 januari 2009, 20:44:11 PM
Rent idiotiskt! - om en busschaffis skulle bete sig illa, eller om man glömmer kvar något på bussen skulle IAF jag vilja vända mig
direkt till respektive bolag, ska jag vända mig till SL lär det ju ta minst en extra vända innan något kan hända!
Å andra sidan räcker det ju att kolla plåtarna så är ägaren i princip identifierad.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

virtual1

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 29 januari 2009, 20:55:45 PM
Å andra sidan räcker det ju att kolla plåtarna så är ägaren i princip identifierad.

Jo, men tror du 'gemene man' tänker på det????

bjalle

Citat från: virtual1 skrivet 29 januari 2009, 20:56:31 PM
Jo, men tror du 'gemene man' tänker på det????

För gemene man så är det en SL buss