Stadsbuss på landet...

Startat av Bussmicke, 10 januari 2009, 23:41:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Erol

Har du åkt linje 215 mellan Eskilstuna och Hälleforsnäs någon gång micke?

Karsten

Det verkar bli lite lustig tursättning i Märsta/Vallentuna titt som tätt. De där bussarna ses ibland i Vallentuna på skogslinjerna, senast såg jag Omnicity på 662:an. Det kanske inte finns så mycket bättre att låna in när ordinarie Vallentunavagnar inte räcker till?

Gick det förresten inte mindre bussar på 574 tidigare?

Simon Bertilsson

Jo, det där var ju just snyggt. Skulle aldrig hända i Skåne (även om jag siktat regionbussar i Eslövs stadstrafik)...

Nico


Tja, man tar nog lite av det man har hellre än att ställa turen. Sedan är det såpass omväxlande att dessa vagnar kanske senare (och till större delen) under samma pass ska rulla i tätortsområdet som (trots de lantliga miljöerna på bilden) inte alls är så långt bort ändå.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Nicklas K

Oj !  :o

Hur länge har den rullat i SL-land ? Ser lite sliten ut i lacken. Den har tidigare rullat i både Hudiksvall och Sandviken med X-trafik-lack.

Mvh Nicklas K

Fredde

Vad brukar rulla på denna linje i vanliga fall? B9S?


Bussmicke

Citat från: Nico skrivet 11 januari 2009, 01:36:56 AM
Tja, man tar nog lite av det man har hellre än att ställa turen. Sedan är det såpass omväxlande att dessa vagnar kanske senare (och till större delen) under samma pass ska rulla i tätortsområdet som (trots de lantliga miljöerna på bilden) inte alls är så långt bort ändå.

Mitt inlägg skall Inte ses som kritik mot Swebus Märsta och jag ställde mig mer frågande om det var det mesta praktiska att köra på landet med.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Det mesta går att köra på landsbygden med, bara det är asfalterat och max 70 km/t som gäller. Dock med undantag av Scania OmniCity som aldrig platsar utanför tätbebyggt område.

virtual1

Citat från: Verspieder skrivet 11 januari 2009, 10:36:02 AM
Det mesta går att köra på landsbygden med, bara det är asfalterat och max 70 km/t som gäller. Dock med undantag av Scania OmniCity som aldrig platsar utanför tätbebyggt område.

Tycker du MaxCi är bättre? 8-)

markuz85

Rullar bara stadsbussar på 574. Antingen B7L, MaxCi eller OmniLink.

Ersa

Citat från: virtual1 skrivet 11 januari 2009, 10:38:18 AM
Tycker du MaxCi är bättre? 8-)

Ljusår bättre! :)

MaxCi = optimalt: http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=4570.0
OmniCity = Obekvämt, hoppigt och övervarvning: http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=20002.0
OmniLink = Lika bekväm som MaxCin, men varvar liksom OmniCityn ihjäl sig i hastigheter över 70 km/t.

Yujin Zhang

CitatGick det förresten inte mindre bussar på 574 tidigare?

Ja juste, det kommer man ihåg!

Jag tror (om inte minnet sviker) att de flesta turer på 574 kördes av just denna vagn för ett tag sen.

AO

#13
Citat från: Nicklas K skrivet 11 januari 2009, 03:04:09 AM
Oj !  :o

Hur länge har den rullat i SL-land ? Ser lite sliten ut i lacken. Den har tidigare rullat i både Hudiksvall och Sandviken med X-trafik-lack.

Mvh Nicklas K

Den rullade i Gävle ett tag också innan flytten. Har för mig att den försvann från Gävle ungefär samtidigt som man bytte till det nya busslinjenätet, alltså 2004 i så fall.

IngemarJ

Hej!

Här i byn kommer ju morgon och eftermiddag Orusttrafiken dundrande med helturistvagnar i linjetrafik både i och ur trafik i hög hastighet genom spårområdet vid Korsvägen, borde vara det motsatta. Dessa helturistvagnar har ju heller inga blå utsidor och ännu mindre "leksaksdesign". Frågan är vart handikappanpassningen tog vägen?

Hälsar

Ingemar