Omincity har letat sig till Botkyrka..

Startat av Bussmicke, 03 december 2008, 00:11:54 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

CS

Mmm, dessvärre dök den upp i förra veckan. Än så länge är den ensam, får väl hoppas att den förblir det...

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

CS

Någon komfort finns det inte att tala om i denna modellen, varken för passagerare eller förare, skrammligt och stötigt.

Denna kommer väl från Bromma? Är tanken att det ska trilla över fler vagnar från Bromma nu när dom fått alla fina Volvos?

Bussmicke

Har ryktesvägen hört att 4196 skulle finnas här men har ej sett den.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

M224

Hoppas att jag slipper att åka någon av dessa. Urk! Åkte en Omnilink på 702 igår (6287) och det var inte mycket fjädring i den heller och stolarna är totalt värdelösa.  :-[

Ersa

Citat från: M224 skrivet 03 december 2008, 08:14:04 AM
Hoppas att jag slipper att åka någon av dessa. Urk! Åkte en Omnilink på 702 igår (6287) och det var inte mycket fjädring i den heller och stolarna är totalt värdelösa.  :-[

Och tänk då att OmniLinken alltid har mycket bättre fjädring än OmniCityn...

M224

Citat från: Verspieder skrivet 03 december 2008, 08:15:45 AM
Och tänk då att OmniLinken alltid har mycket bättre fjädring än OmniCityn...

Exakt, tur att jag fick åka B12MA efter så att man fick sitta skapligt och slapp att känna alla ojämnheter i marken.

Nico


Å jag som hörde ett rykte om att alla Scanior i SL-trafiken, oberoende av operatör, ska skickas till de södra trafikområdena.  :D
Tänk om det ändå kunde vara sant! Skulle göra vågen på egen hand i en vecka.

Sen kanske OmniLink är något bättre än OmniCity på området skrammel & oljud, men troligen har det nog mera mer underhåll att göra.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

M224

Citat från: Nico skrivet 03 december 2008, 13:06:31 PM
Å jag som hörde ett rykte om att alla Scanior i SL-trafiken, oberoende av operatör, ska skickas till de södra trafikområdena.  :D
Tänk om det ändå kunde vara sant! Skulle göra vågen på egen hand i en vecka.

Sen kanske OmniLink är något bättre än OmniCity på området skrammel & oljud, men troligen har det nog mera mer underhåll att göra.

Bevare mig väl :) Jag trodde att OmniLinken skulle brytas i två delar igår hela inredningen skakade.Alltså helt ärligt, jag tycker att OmniLink är en snygg bussmodell men har dom ingen fjädring eller? Hela bussen är ju styv och allt skakar om man kör ner i en grop (och sådana finns det många av).

Just 4196 + 4198 lär vara två av de äldsta OmniCity-bussarna eller har jag fel?

Fredde

CitatJust 4196 + 4198 lär vara två av de äldsta OmniCity-bussarna eller har jag fel?

4198 togs i trafik 98-02 så den firar snart 11 år :P


M224

Citat från: Fredde_J skrivet 03 december 2008, 13:18:29 PM
4198 togs i trafik 98-02 så den firar snart 11 år :P



Bra, hoppas att den försvinner snart. :)

Fredde

CitatBra, hoppas att den försvinner snart. :)

Det är väl 12 år i Botkyrka så ett tag till får ni nog åka/köra dessa ;)


homer

Citat från: Fredde_J skrivet 03 december 2008, 13:23:16 PM
Det är väl 12 år i Botkyrka så ett tag till får ni nog åka/köra dessa ;)



tydligen kan man tolka reglerna lite olika för swebus kör sina bussar tills dem är 13

Fredde

Citattydligen kan man tolka reglerna lite olika för swebus kör sina bussar tills dem är 13

Det är väl skrivet i avtal lite olika, om det är till regdatumet 12 år inträffar eller om det är hela kalenderåret ut på det 12e året.


Citat12 i N/V och 16 i Huddinge/Botkyrka om jag minns rätt.

Okej, hade för mig att det var 12 på bägge dessa områden men kan minnas fel.