Eslöv Stadsbuss 30 juni.

Startat av Möllers, 30 juni 2008, 19:58:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

säkrare åka buss tycker jag  ;)

bjalle


Möllers

är upp till en vad dom vill åka får nåt jag håller mig till bussen så lägge dom finns.
Tåg det är inte min sak alls håller mig borta ifrån det.

Jay Carlsson

Citat från: Sundås skrivet 01 juli 2008, 17:21:11 PM
Och jag kan fortfarande inte förstå varför man är livrädd för att åka tåg när det är säkrare än att åka buss.. ;)

Tåg är jättefarligt, det vet ju alla. Man kanske till och med kommer fram helskinnad  ;)

Peter L

Citat från: Mattias Möller. skrivet 30 juni 2008, 23:54:45 PM
Det du sa innan skulle komma en ny buss efter året var det en ny MB Citaro ?

Det som lite trist synd det kör inga bussar till Lund ifrån Landskrona kanske kommer sen kanske håller tummarna.

Men visst kan du åka buss till Lund från Landskrona!

Linje 132 mot Malmö och sedan byte i Bjärred till linje 137 mot Lund. Bytet finns på alla turer eftersom detta är den naturliga vägen mellan Löddeköpinge och Lund under icke-rusningstid, d.v.s. när linje 126 inte går.

Möllers

Man kan med åka till Lomma med byta där tror jag  ???

blubb

Citat från: Mattias Möller. skrivet 02 juli 2008, 17:43:32 PM
Man kan med åka till Lomma med byta där tror jag  ???

Du kan även åka med 215 från sjukhuset i Landskrona till Lasarettet i Lund

Möllers

jo vet jag man kan det.
har åkt med den till lund en gång föra året.
Få se om jag hammnar i Lund eller malmö spännade jag tar bussen 132an till lomma.
Det blir slutet på juli då får jag ladda kortet.

Peter L

Det går att byta i Lomma också om man nödvändigtvis vill. Det tar längre tid och kostar en zon extra, dessutom är inte avgångarna på just det hållet alltid synkade. '

Det går även att byta i Arlöv eller på Värnhemstorget i Malmö.  ;)

Möllers

jag tänker på lödde kan byta där med  ;)

Möllers

#25
Värnhemstorget ligger det nära malmö c  ???
Då kostar det mer man åker till Värnhemstorget då.
Ner jag åker till Malmö med 132 var ska jag hoppa av då som ligger närmanst malmö c typ har ni förslag  ???

Walter

Citat från: Mattias Möller. skrivet 02 juli 2008, 20:08:14 PM
Värnhemstorget ligger det nära malmö c  ???
Då kostar det mer man åker till Värnhemstorget då.
Ner jag åker till Malmö med 132 var ska jag hoppa av då som ligger närmanst malmö c typ har ni förslag  ???

Åker du buss till malmö kan du ju ta stadsbuss från värnhem till centralen, det kostar ju inget extra, du har ju redan betalt för Malmözonen i biljetten du köper på bussen till Malmö
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Möllers

#27
okey vilken linje då som stadsbussen.
Kollade på skånetrafikens hemsida endå bussen jag hittae var linje 34a.

Möllers

Kan man ligga bra åka till trelleborg istellet för lund tycker jag får man se DAB allafall  ;)
Jag får skriva ner linjerna på papper ne rjag åker anas tar jag fel buss bussen till trelleborg är 146 vet jag.

Bussmicke

Ahh, bilder från det Ljuva Skåne.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.