Utbyggnad av bussterminalen vid Nässjö resecentrum [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 05 november 2014, 22:12:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Sedan en tid pågår en utbyggnad med ytterligare två hållplatser vid bussterminalen vid Nässjö resecentrum. Från tidtabellsskiftet i december kommer stadsbussarna att ha sin utgångspunkt vid resecentrum, samtidigt utökas trafiken till två avgångar i timmen enligt styv tidtabell på dessa linjer. För trafiken kommer det därför att gå åt fyra bussar istället för dagens tre. Som framgått av en annan tråd kommer Söne då att sätta in två nya hybridbussar.


De nya fickorna hamnar utanför plattformstaket. Bilden togs den 29 oktober.


Det blir inte så värst stort utrymme att gå på mellan bussfickan och plattformskanten. Denna bild togs den 31 oktober.

1896

Om detta ska bli stadsbussarnas mötespunkt, en gång i halvtimmen, så lär man kanske försöka med att få till någon form av busskur, trots det begränsade utrymmet, misstänker jag.  ::)

Leif D

Citat från: Kung Vasa skrivet 06 november 2014, 08:19:25 AM
Om detta ska bli stadsbussarnas mötespunkt, en gång i halvtimmen, så lär man kanske försöka med att få till någon form av busskur, trots det begränsade utrymmet, misstänker jag.  ::)

Finns de inte en bussväntsal där borta vid själva stationshuset ? Vill minnas de, men kan ha fel.
;-)

Bussmicke

Trodde att alla stadsbussar skulle bytas ut.

Ska man upphöra med torget som Terminal är det trist

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bernt Talbrant

Citat från: Leif D skrivet 06 november 2014, 19:57:39 PM
Finns de inte en bussväntsal där borta vid själva stationshuset ? Vill minnas de, men kan ha fel.

Det finns ju en väntsal i stationshuset ja, dock ingen särskild för just bussresenärer.

Bernt Talbrant

Citat från: Kung Vasa skrivet 06 november 2014, 08:19:25 AM
Om detta ska bli stadsbussarnas mötespunkt, en gång i halvtimmen, så lär man kanske försöka med att få till någon form av busskur, trots det begränsade utrymmet, misstänker jag.  ::)

Man är ju inte klara ännu men det visar väl sig så småningom hur det blir med det.

Bernt Talbrant

Citat från: Bussmicke skrivet 06 november 2014, 21:04:26 PM
Trodde att alla stadsbussar skulle bytas ut.

Ska man upphöra med torget som Terminal är det trist

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Jag gissar att man kommer att behålla även den femte stadsbussen som reserv, idag får man ju köra landsbygdsbuss istället när någon av dem är ur trafik. Men det återstår att se, 610 börjar ju bli till åren.

Jag läste någonstans att de även fortsättningsvis ska trafikera torget men utgå från resecentrum precis som alla andra bussar.

Ingemar

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 06 november 2014, 22:08:17 PM
Jag gissar att man kommer att behålla även den femte stadsbussen som reserv, idag får man ju köra landsbygdsbuss istället när någon av dem är ur trafik. Men det återstår att se, 610 börjar ju bli till åren.

Jag läste någonstans att de även fortsättningsvis ska trafikera torget men utgå från resecentrum precis som alla andra bussar.

Jag kan berätta att 610 redan är borta, och har ett nytt liv... Finns i Stenkullen som reservbuss, är blå och kallas numera 1122! Får väl lägga upp en bild någon gång...
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

Bernt Talbrant

Citat från: Ingemar skrivet 07 november 2014, 04:26:00 AM
Jag kan berätta att 610 redan är borta, och har ett nytt liv... Finns i Stenkullen som reservbuss, är blå och kallas numera 1122! Får väl lägga upp en bild någon gång...

Aha, det har jag inte noterat... Det går ju ofta någon landsbygdsbuss på stadslinjerna så jag har inte tänkt på att det är just den som alltid saknas. Det är lättare att se när något nytt dyker upp än att märka när något försvunnit.