Svår olycka mellan Buss och Personbil i Roslagen.

Startat av bisquit, 17 september 2012, 11:33:16 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bisquit

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15453586.ab
Det har inträffat en svår olycka i Åkersberga. Tydligen en av Keolis gamla B9s:er Någon som vet mer om händelsen!?

Andreas91

Kort sak om kollisionen i dagens Metro. Numret på bussen är aningen otydligt, men jag får det till att det är Keolis 6352, då på linje 633, som är inblandad. Av bilden så ser man att även bussen fick ta en del stryk av krocken - vänstra delen av fronten ser inte alltför rolig ut. Vad som dock egentligen hände vet jag inget mer om.

lil-sis

Jag stör mig lite på att de skriver att bussen kolliderade med personbilen när det står i artikeln att ett vittne säger att bilen körde in i bussen. Det är faktiskt inte samma sak...

buskörare

Citat från: Andreas91 skrivet 18 september 2012, 13:40:22 PM
Kort sak om kollisionen i dagens Metro. Numret på bussen är aningen otydligt, men jag får det till att det är Keolis 6352, då på linje 633, som är inblandad. Av bilden så ser man att även bussen fick ta en del stryk av krocken - vänstra delen av fronten ser inte alltför rolig ut. Vad som dock egentligen hände vet jag inget mer om.

Tittar man på vagnslistan som finns länkad till i Bussnack så är 6352 den enda som passar ihop med det regnr. Så ja, det måste vara det.