Halmstads nya regionbussterminal nu i bruk "på riktigt" [Bild]

Startat av Bernt Talbrant, 08 oktober 2011, 22:29:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

I tisdags den 4 oktober togs Halmstads nya regionbussterminal intill järnvägsstationen i drift "på riktigt". Sedan den 19 juni har bussarna angjort provisoriska hållplatser utanför denna, men i tisdags kunde man alltså slopa dessa. Gångbron från stationen över till bussterminalen ska enligt vad som sägs stå klar i mitten av 2012.

Hallandsposten: Nu kör bussarna från regionbussterminalen


Den nya bussterminalen sedd från en av plattformarna på järnvägsstationen tidigare idag.


Så här ser det ut vid Norra station där bussterminalen fanns fram till juni i år - som synes har det blivit parkering där. Även denna bild är från idag.

Bussmicke

Trist, bildparkering på gamla busstationen och Motljus på den nya. 2 minus från mig..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Stefan K

Gillar faktiskt byggnaden. Den är snygg.

Skulle man kunna önska en plattform vid spår 5 och en förlängning av plankorsningen över spåren så det också går att ta sig direkt mellan järnvägsstation och bussterminal :-)

Bussmicke

Hade gärna sett att terminalen var vänd och infart från andra hållet..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.