Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.

Walter

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 04 november 2014, 14:13:23 PM
Ja utgången blir offentlig under eftermiddagen, dock har både tillträdande och frånträdande operatör fått information om det hela under gårdagen.

Frånträdande? Nobina tappar Tyresö och Keolis tar hela paketet eller både Keolis och Nobina tappar?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ted Selander


Stefan P

Hej

En fråga, hur många bussar och finns det bussar uppställda på fler platser än Handen, Nynäshamn och Tyresö?

mvh Stefan P

Lars-Håkan_E

Citat från: Stefan P skrivet 04 november 2014, 16:48:49 PM
Hej

En fråga, hur många bussar och finns det bussar uppställda på fler platser än Handen, Nynäshamn och Tyresö?

mvh Stefan P

Ösmo, Jordbro och Ornö



Bussmicke

Bara att gratulera Nobina till vinsten men jag tycker det är synd att Keolis tappar  Haninge.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

homer


homer

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 04 november 2014, 16:54:23 PM
Ösmo, Jordbro och Ornö

Är inte Ornö ett eget avtalsområde? bara att Nobina valt att lägga det under Tyresö eftersom de ligger närmast, man kan ju tänka sig annars att de skulle höra till Handen eftersom det är samma kommun

Lars-Håkan_E

Citat från: homer skrivet 04 november 2014, 21:54:13 PM
Är inte Ornö ett eget avtalsområde? bara att Nobina valt att lägga det under Tyresö eftersom de ligger närmast, man kan ju tänka sig annars att de skulle höra till Handen eftersom det är samma kommun

Under min tid på dåvarande Swebus var det ett separat avtal med W Bolaget.

Hur som helst antar jag att Löttinge är en stationering som administrativt hör till Tyresö även idag

Greger Larsson

Frågan är hur mycket det är att gratulera till?
Resultaten hos storbolagen(inte minst Swebus/Nobina) brukar ju ha en tendens att störtdyka i samband med uppstarten av nya avtal..

Peter Rost

#146
Används buss-uppställningsplatsen Estö/Nynäshamn?

/Peter

Lars-Håkan_E

Citat från: Greger Larsson skrivet 04 november 2014, 22:21:51 PM
Frågan är hur mycket det är att gratulera till?
Resultaten hos storbolagen(inte minst Swebus/Nobina) brukar ju ha en tendens att störtdyka i samband med uppstarten av nya avtal..

Här råkar det vara ett avtalsområde där man kört ca 35% i hela 20 (tjugo) år, ca 15% har man kört tidigare på -90 talet och resterande 50% innehåller inget revolutionerande och trafikområderna har sedan bolagstiden talat med varandra oavsett operatör.

Vi talar inte om något nytt Dalarna, Ö-vik eller liknande.

Oavsett om vinnaren blivit Keolis eller Nobina så tror jag inte att vi kommer att se några större bekymmer.

HB

Är några år sedan Lasse men det heter Lättinge på Ornö. ;) /Henrik/

pegee

Ersättningen är ju incitamentsbaserad. Hur fungerar det med viseringen av resenärerna i Stockholmsområdet?

Här nere i Göteborg är ju kontrollen ett skämt.  Resenärerna går av och på hur som helst, och möjligheten från
förarens sida att kontrollera biljetter är minimal, för att inte säga obefintlig. Skall incitamentsavtalet fungera och
generera pengar så måste ju biljettförsäljningen avspegla det verkliga antalet resenärer.
Började köra tung trafik 1968. GDG sedemera Swebus på 70-talet. Linjebuss fram till sekelskiftet. Sedan några år med lastbil. Har lämnat linjetrafiken till förmån för charter i stället.