Några försvinnande från Gislaved idag [Bilder]

Startat av Tobias, 15 juni 2020, 00:54:25 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tobias

Ja nu är dagen kommen, den 15 juni och ett nytt trafikavtal träder i kraft på en del ställen i Sverige och så även i Jönköpings län.
Jag var under söndagseftermiddagen en sväng i Gislaved för att få några bilder på de bussar och i synnerhet Flexbuss som skulle försvinna därifrån och detta var vad jag fick till.


Flexbuss 41 står uppställd vid Gislaveds busstation i väntan på nästa avgång. De två andra bussarna kommer på bilderna nedan.


Dessa bussar är väl utan uppdrag i linjetrafiken nu från idag.


Ivar Svensson Trafik AB EUM 560 lämnar Gislaved på linje 201 mot Smålandsstenar. Linjen försvinner nu och ersätts av linjerna 235, 241 och 242.
Jag försökte läsa mig till om Ivar Svenssons trafik åt JLT försvinner nu när Vårgårdabuss tar över trafiken i området men med tanke på skyltningen på bussen så kan man väl anta att de försvinner.


Flexbuss YDF 270 försvinner i varje fall från trafiken och här har den just avgått från Gislaved busstation på linje 202 mot Värnamo.


Flexbuss 32 lämnar också den Gislaved påväg mot Jönköping.
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2021. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se