JLT i Ötraf-land [Bilder]

Startat av Tobias, 30 maj 2020, 02:26:25 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tobias

Jönköpings Länstrafik kör inte så många turer i Östergötland men på två ställen kör man in i Östergötland, dels mot Österbymo på en tur från Eksjö och dels till Boxholm på en tur från Tranås.

Linje 631
Linje 631 mellan Eksjö och Österbymo är det normalt Östgötatrafiken som trafikerar men en eftermiddagstur Eksjö-Österbymo-Eksjö körs av JLT.
Jag tog några bilder på den turen som körs av Söne/Connect Bus förra onsdagen den 20 maj.


Söne Trafik 656 på Kisavägen i Österbymo. Den svänger här in mot busstationen.


Här inväntas avgång från Österbymo busstation.
Jag vet inte om denna trafiken med JLT-bussar hit kommer finnas kvar i det nya avtalet men de verkar inte gå nu i sommar i varje fall, dock kan det återkomma till hösten igen.


Samma buss igen precis vid länsgränsen mellan Småland och Östergötland vid Brokabo påväg tillbaka mot Eksjö.

Linje 155
Linje 155 körs normalt enbart Tranås-Sommen och där är det på vissa turer anslutning till Ötrafs linje 655 mot Boxholm och Mjölby men en tur på eftermiddagen kör JLT linje 155 hela vägen till Boxholm.
Denna eftermiddagstur verkar inte gå nu i sommar vad jag kan se men den kan ju återkomma till hösten igen.


Aneby Buss 8633 vid Boxholm station den 10 oktober 2019.
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2021. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

Ulf Berlin