Vinterbilder från Telefonplan & Fruängen (Keolis)

Startat av Mikael T Nilsson, 20 december 2011, 16:27:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer ett bildsvep med några vinterbilder från Telefonplan och Fruängen. Först vagn 5279, som ankommit Telefonplan från depån (Nyboda) för vidare färd mot Älvsjö stn som linje 142.



Sedan Keolis 4717 som strax ska skylta om till linje 141 mot Långsjö.



Vidare till Fruängen där Keolis 6407 från Botkyrka inväntar avgång på linje 707 mot Tumba stn.



Gubbängenvagn Keolis 5763 inväntar avgång på linje 704 mot Huddinge och Björnkulla.



Slutligen f.d. Örebrovagn 3159, som numera är stationerad i Gubbängen. Strax ska bussen avgå mot Huddinge centrum.

3159 har tidigare även varit stationerad i Täby och Nyboda tillsammans med syskonvagnarna 3158 och 3160.
Syskonvagnarna 3152-3157 är numera stationerade i Lidingö.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredrik Klint

Härliga bilder, Micke! Det blev ingen akterbild på 5279?  ;D Den har ju blivit vitmålad kring bakrutan, ser bättre ut i min mening. Skedde väl iof redan förra året.

P.Ek

Citat från: Fredrik Klint skrivet 20 december 2011, 16:44:30 PM
Härliga bilder, Micke! Det blev ingen akterbild på 5279?  ;D Den har ju blivit vitmålad kring bakrutan, ser bättre ut i min mening. Skedde väl iof redan förra året.

Här har vi den!


bussfan


Bussmicke

Citat från: Fredrik Klint skrivet 20 december 2011, 16:44:30 PM
Härliga bilder, Micke! Det blev ingen akterbild på 5279?  ;D Den har ju blivit vitmålad kring bakrutan, ser bättre ut i min mening. Skedde väl iof redan förra året.

Exakt, att måla helrött är bara dumheter
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Klint skrivet 20 december 2011, 16:44:30 PM
Härliga bilder, Micke! Det blev ingen akterbild på 5279?  ;D Den har ju blivit vitmålad kring bakrutan, ser bättre ut i min mening. Skedde väl iof redan förra året.

Kul att du uppskattade bilderna. Tyvärr såg jag aldrig bussen akterifrån. Hade jag gjort det hade den givetvis dokumenterats från detta håll också.
Citat från: P.Ek skrivet 20 december 2011, 19:39:32 PM
Här har vi den!


Kul! Tack för din bild!

Citat från: bussfan skrivet 20 december 2011, 22:02:12 PM
hej har du inte fler bilder på  buss 5763?

Nej, tyvärr hade jag inte fler bilder på just 5763, däremot på flera av syskonvagnarna i Gubbängen.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.