Panoramabilder... (Varning, sidan kommer förlängas åt höger!)

Startat av Patrik, 22 juli 2007, 00:22:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Ber om ursäkt för att forumet ändrar form av dessa bilder!

Jag var ute och testade det nya stativet idag och försökte mig på panorama, med och utan HDR och här är resultaten!

Här är en bild från Trappebergshöjden i Stäket, jag står på Trappebergstunneln, därav järnvägen till vänster.


Samma utsikt fast i HDR.


Nu har jag gått lite åt höger men står fortfarande på Trappebergshöjden och nu ser man norra utgången till Trappebergstunneln och södra ingången till Stäkettunneln.


På Båghustunneln i Kallhäll finns det bostadsområden och stigar.


Lite längre söderut på Båghustunneln ser man det här, det svarta under buskarna och träden är taket på Båghustunneln.


Baksidan på S:t Lukas kyrka i Kallhäll i HDR.


Kallhällsleden i Kallhäll, till höger är tunneln under järnvägen som går till Bolinder strand.


Patrik

Tack, för att vara första gången så det blev bra.
Har dock lite idéer på teknik hur jag ska förbättra det till nästa gång  :)

Neko

Jättesnygga bilder!
Fast sidan förlängdes ju inte alls åt höger. Fick kopiera bildlänkarna för att kunna se de vackra bilderna i sin helhet.

En liten fråga bara, vad är HDR?

Patrik

Citat från: Neko skrivet 22 juli 2007, 11:08:57 AM
Jättesnygga bilder!
Fast sidan förlängdes ju inte alls åt höger. Fick kopiera bildlänkarna för att kunna se de vackra bilderna i sin helhet.

En liten fråga bara, vad är HDR?


Tack, det beror nog på att du inte har samma tema på forumet som jag då, glömde bort det totalt...
HDR står för High Dynamic Range och betyder att man slår ihop flera likadana bilder fast med olika exponeringar, tex en normal, en ljus och en mörk så att färgerna blir mer jämnare över hela bilden eftersom vid motljus så kan himlen bli helt vit när marken blir normal eller så blir det tvärtom!