En Citywide i 1:50

Startat av Fredrik Gelin, 19 juni 2022, 15:10:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin

Då jag såg att Scanias metallmodell av Citywide i 1:50 börjat annonseras för hutlösa priser på Ebay kollade jag hur mycket Scania själva tog och konstaterade att det var betydligt billigare att köpa från dem.
Sagt och gjort, jag lade en beställning på Scanias hemsida och efter några dagar kom det ett bud från DHL och lämnade ett paket vid min ytterdörr.
Jag har inte inspekterat modellen så noga, men den verkar hyfsat detaljerad med tanke på priset.
Jag har inte sett jättemånga Citywide i låggolvsutförande här i Stockholmsområdet, men Arriva har några i Råsta vilka kanske kan ses som tänkbara förebilder till denna modell.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Nico

Intressant modell och den borde inte vara alltför svår att ta isär och lacka om. Det finns ju en del kul modeller på marknaden och ibland (men inte alltid) är det faktiskt billigare att handla direkt från den som beställt reklammodellen i grund... har själv gjort så tidigare med bl.a. Evo Bus.

Undrar dock vem som tillverkat just denna modell? Tänker på Hongwell/Cararama i första hand och sannolikt är den producerad i Kina, då det mesta i denna väg numera görs där. Du hittar ingen logga eller annat under?
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Fredrik Gelin

Skall kolla vid tillfälle, jag har inte kommit så långt som att bryta plasten runt kartongen ännu...

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk