Borås Lokaltrafik AB 234

Startat av Hasse L, 17 november 2019, 14:41:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Greger Larsson

Citat från: zjbus skrivet 18 november 2019, 21:10:57 PM
Samma bilder som dom på höger sida i mina länkar.

Jo, men nästa gång: Länka direkt till bilderna du vill visa och inte till ett Google-sökresultat, för då är det inte säkert att andra får upp samma resultat.
(Och då kanske vi slipper sådana här ingenting-trådar/inlägg)

Hasse L

Citat från: yngrot skrivet 17 november 2019, 23:08:46 PM
Kul med Borås Hasse hoppas du har fler bilder att visa från Borås..
Tror inte att jag har fler - inte skannade i alla fall, tyvärr....

Bernt Talbrant

Citat från: Lulebussen skrivet 18 november 2019, 20:54:47 PM
Dessa länkar borde fungera bättre.

1. OFP735

2. BLM142

Ja nu blev det bättre. Bild 1 visar stadsbussmålning och bild 2 den som var på landsbygdsbussarna.

yngrot

Älab lacken var ju mycket trevligare än dagens blå.. Härliga bilder från Staffans blogg.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

zjbus

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 18 november 2019, 14:11:29 PM

Av en händelse lägger jag just nu ut bilder på bussar från Borås sommaren 1995 i min blogg. https://staffansbussbilder.blogspot.com/. I dag lade jag ut tredje delen och det planeras bli totalt 12 inlägg.
Nu har jag tittat på dina 9 inlägg som du lagt ut hitintills och vill tacka för mycket trevliga bilder, ser fram emot de återstående 3 inläggen.

Bussmicke

Jag ser ingen skillnad, vad ska jag titta efter?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 30 november 2019, 18:22:26 PM
Jag ser ingen skillnad, vad ska jag titta efter?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Jag ser heller ingen väsentlig skillnad på lackeringarna men jag visar båda bilderna intill varann så får vi se om någon kommer på vad som eventuellt skiljer.



Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

zjbus

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 30 november 2019, 18:36:54 PM
Jag ser heller ingen väsentlig skillnad på lackeringarna men jag visar båda bilderna intill varann så får vi se om någon kommer på vad som eventuellt skiljer.

En tydlig skillnad är ju utformningen samt storleken på bokstaven Ä i Älvsborgstrafiken strax bakom framhjulet.

virtual1

Citat från: zjbus skrivet 18 november 2019, 21:10:57 PM
Samma bilder som dom på höger sida i mina länkar.

Handlade inte detta om man kollar på en mobil eller på en dator? På en mobil ser du väl bara samma sökresultat med samma bilder, medans du på en dator får en bild som skiljer på högra sidan.

zjbus

Citat från: virtual1 skrivet 02 december 2019, 08:47:14 AM
Handlade inte detta om man kollar på en mobil eller på en dator? På en mobil ser du väl bara samma sökresultat med samma bilder, medans du på en dator får en bild som skiljer på högra sidan.
Att titta på en mobil eller en dator har inte diskuterats tidigare i denna länk så det handlade det inte om.

S Svensson

Det finns ett stort "Ä"  i kursiv lutning på båda. På BL vagnen är det i främre delen, medan det på LB 2105 har "Ä" på bakre delen. Sedan går ränderna (2 st) på BL vagnen över på dörren, medan 2105  har glas i dörren.

LB 2105 är bussen som flyttades till Göteborgsområdet hösten 1998 och 0913 gick in i stället som komfortbuss "Kom Fort" sade några. Själv har jag ett minne av 2105 som jag åkte från Göteborg till Borås fvb sjukhuset. När jag kom dit hade patienten som jag skulle besöka redan återvänt hem.

2105 och en fd Söröbussarna omplacerades till att gå på linjen Göteborg-Rävlanda som extra express. 2105 gick extratur på linje 210 Mölndal- NE platsen  över Sahlgrenska (Toltorpsvägen) och sedan från NE platsen till Landvetter. Vid upphandlingen 1989 hade den forna GL Express Röd (från aug 1992-juni 1998) delats upp i Landvetter. Röd X vände i Landvetter och linje 611 kom från Rävlanda till Landvetter. Upplysningsvis gick LB bussar även Rävlanda-Hällingsjö-Övattnet (Rya motet)-Landvetter fastän bussturna var upphandlade av Buss i väst AB. Att det blev två dubbelturer direkt till Hindås-Rävlanda berodde på att det var svårt att hålla tiden.
Har Staffan någon bild på 913 ? Även denna härstammar från Olofström med Sölvesborg. Kanske 342-344 finns med för alla Alpifantaster.
913 fanns en tid i Borås. Kanske Janne kan skriva om denna ?

Staffan Sävenfjord

Citat från: S Svensson skrivet 02 december 2019, 20:40:10 PM

Har Staffan någon bild på 913 ? Även denna härstammar från Olofström med Sölvesborg.
913 fanns en tid i Borås. Kanske Janne kan skriva om denna ?

Jodå:
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)


virtual1

Citat från: zjbus skrivet 02 december 2019, 11:11:17 AM
Att titta på en mobil eller en dator har inte diskuterats tidigare i denna länk så det handlade det inte om.

Nej, det har inte diskuterats för att ingen verkar ha tänkt tanken att det kan vara därför folk har sett olika saker på samma länkar, nu tänkte jag tanken...

zjbus

Citat från: virtual1 skrivet 03 december 2019, 10:30:30 AM
Nej, det har inte diskuterats för att ingen verkar ha tänkt tanken att det kan vara därför folk har sett olika saker på samma länkar, nu tänkte jag tanken...
Har kollat detta nu så du kan sluta tänka tanken, på en smartphone ser du inte bara samma sökresultat med samma bilder, den högra lite större bilden visas högst upp på displayen och övriga i mindre format visas under den.