Tidtabellshäften för SJ (buss) - 1960-80-tal

Startat av Mikael T Nilsson, 12 november 2019, 09:48:05 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer exempel på hur SJ:s tidtabellshäften kunde se ut från 1960-tal till tidigt 1980-tal innan länstrafikbolagen bildades och SJ hade egna linjer.

De flesta bilder i min samling är i det övre utförandet (en SKV-buss på framsidan), men Helsingborgsvarianten är lite udda i samlingen. 12-meters Volvo van Hool hos SJ var väl mest förekommande i Göteborgsregionen?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

zjbus

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 12 november 2019, 09:48:05 AM


Här kommer exempel på hur SJ:s tidtabellshäften kunde se ut från 1960-tal till tidigt 1980-tal innan länstrafikbolagen bildades och SJ hade egna linjer.

De flesta bilder i min samling är i det övre utförandet (en SKV-buss på framsidan), men Helsingborgsvarianten är lite udda i samlingen. 12-meters Volvo van Hool hos SJ var väl mest förekommande i Göteborgsregionen?
Mycket trevligt, SJ Buss alldeles egna tidtabeller före länstrafikens tid. Var rädd om dom för i dag är upplagan verkligen begränsad.
Mvh zjbus

Mikael T Nilsson

Citat från: zjbus skrivet 12 november 2019, 11:27:38 AM
Mycket trevligt, SJ Buss alldeles egna tidtabeller före länstrafikens tid. Var rädd om dom för i dag är upplagan verkligen begränsad.
Mvh zjbus

Roligt att du uppskattade bilderna! Ja, de vårdas väl.  :)
Det är inte ofta man träffar på så gamla tidtabeller på mässor och marknader nu mera.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

zjbus

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 12 november 2019, 13:28:19 PM
Roligt att du uppskattade bilderna! Ja, de vårdas väl.  :)
Det är inte ofta man träffar på så gamla tidtabeller på mässor och marknader nu mera.
Absolut, låter bra det.
I synnerhet den från Norrköping är en ovanlig raritet i dag.