På Kvarnholmen 1988

Startat av Hasse L, 19 september 2019, 15:56:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Rost

Citat från: Tom Hallström skrivet 24 september 2019, 09:53:58 AM
Hej och tack Peter! Jag kände till listorna, men de är intressanta
och väcker nya frågor. T.ex. bussarna med ASJ-karosser. Enligt
den stora boken "Linköpingskarosser" levererades A470 och A471
1946. Se den krockade A470 på sid 144 och titta sedan på sid 234
där samma buss kommer till Anders Haraldsson i Rystad år 1988!
Finns den kvar?
Det stora antalet dieselbussar de köpte genom åren, var linjenätet
större än elnätet?
Reo-bussen finns det ett foto på i boken "Kvarnholmen - en unik historia.
Mvh Tom

Hej, Tom.

TSK hade tre trådbussar för trafik mellan Folkungagatan och Kvarnholmen. - Två av trådbussarna hade även tillhörande släpvagnar. De två sistnämnda tilldelades även littera - nr, F1, och F2. Det inrättades även trafik med trådlastbilar för att transportera korn och mjöl mellan kvarnarna på Kvarnholmen och godsbangården vid södra station.

//Peter


Tom Hallström

https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiTmtik9e7kAhW986YKHW23DksQjhx6BAgBEAI&url=https%3A%2F%2Fdigitaltmuseum.se%2F021016843853%2Fkf&psig=AOvVaw3b9nQF2E5vHxSX2hmbjU8C&ust=1569602008084638

Jag har inte lärt mig hur man lägger in en bild, men ovanstående länk ska visa en av lastbilarna, innan den blev snöpt till
släpvagnsdragare. Fin vinterbild. Jag har nu en rätt stor samling av bilder på lastbilarna och några dieselbussar.
Trådbussarna har jag bara två bilder av.
Tom

Peter Rost


Robert Brink

Trevligt med en bild från mina hemkvarter numera. Ja, det ser lite annorlunda ut på platsen med alla byggen. Dessutom finns det numera förbindelse direkt med Nacka genom en bro över Svindersviken, så ingen buss vänder längre ute på Kvarnholmen.

//R