Lite av varje från veckans fotorundor.

Startat av Kristian, 20 maj 2022, 19:43:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Ny vecka i Hallsberg, denna gång med bil och således kunde det bli lite längre utflykter. :) De två första bilderna är dock tagna under "transportsträckan" på måndagen.

Bergkvarabuss 2417, Läggesta.

Svealandstrafiken 701, Kungsör.

Connect Bus 143, Svartå.

Nobina 3290, norr om Karlskoga.

Nobina 3341, Sjöändan.

Connect Bus 552 på Lindesbergs ena tätortslinje.

En smålänning i Västmanland. Karlssonbuss CEN 914, Kopparberg.

Nobina 3187, Östanbergshyttan.

Nobina 6898, Nora. Kul att träffa på en gammal KLT-kärra.

Nobina 7833, Otterbäcken.

Bussmicke

Intressant, Karlssonbuss är faktiskt Connect Bus Söne 593 eller 594.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kristian

#2
Åh fan? Jo just ja, det stod en likadan buss på uppställningsplatsen i Kopparberg, tillsammans med en turistbuss från Ellenius (ja... om nu märkningen var att lita på) som just ankommit som linje 360 från Grängesberg. Tyckte att det lät märkligt med Karlssonbuss, men det var vad som angavs hos Transportstyrelsen.

Bussmicke

Ser man på, då kanske man bara hyr dem en kort tid för linje 308 lades ner men återuppstod 2 dagar senare och då behövdes det några busar och jo Ellénius kör i Kopparberg på 360.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kristian

Inte omöjligt. Nåväl, kul att det ges tillfälle att fota lite färgvariation innan den (i mitt tycke) ganska tråkiga "våg-lacken" blir allenarådande.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Kristian

Tack! Ja, Hallsberg är en riktigt schysst utgångsplats, mindre än en timme till fem andra län.