Scania Lahtis OE 320LE lavgulv

Startat av almeli, 09 juli 2014, 10:48:44 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Marc

Några bussar till Sverige är beställda!

Mikey

Citat från: Marc skrivet 09 juli 2014, 15:12:05 PM
Några bussar till Sverige är beställda!

Får man fråga vart de hamnar? Vågar man hoppas på Uppland? :)

P.Ek

Skitsnygg! Slår Omnilink och Citywide med hästlängder :) Hoppas dessa även hittar till Stockholm.

danneh

Med tanke på att det inte står MAN på den så lär ni inte göra det tyvärr.

P.Ek

Citat från: danneh skrivet 10 juli 2014, 17:43:08 PM
Med tanke på att det inte står MAN på den så lär ni inte göra det tyvärr.

Tjaa, dock är det inte bara Keolis som kör trafiken i Stockholm ;)

almeli

Citat från: danneh skrivet 10 juli 2014, 17:43:08 PM
Med tanke på att det inte står MAN på den så lär ni inte göra det tyvärr.

Hva med VW eller kanskje ScanMan alternativt ManScan?

danneh

Ja du, som det ser ut just nu blir det nog iaf inte några sådana i Sthlm.


Ersa

#9
Citat från: homer skrivet 10 juli 2014, 19:37:34 PM
Här finns mer Information för den som kan finska
http://www.scania.fi/uutiset/press-releases/2014/rls-scania-esittelee-kokonaan-uuden-suomalaisen-kaupunkibussin.aspx

Ett utdrag med starka och tydliga reservationer för felaktig översättning!

"I Björneborg hölls 2014-06-17 en utställning, och i samband med den introducerades en helt ny finsk stadsbuss. Scania OmniExpress med lågt insteg. Denna version av buss motsvarar en växande efterfrågan, särskilt på den nordiska marknaden.
Lahti Scala, byggdes i över 900 exemplar mellan 2001 och 2013. Den nya versionen av OmniExpress kombinerar de två framgångssagorna Scala och OmniExpress, och blir bästa av två världar. Dessutom innehåller den en mängd nya innovationer och avancerade lösningar. Samtliga Scania OmniExpress 320 LE modeller använder Scanias KUB-plattformar, där bakmotorn är monterad på längden. En tvåaxlig buss kan byggas i en längd på 11 till 13 meter, och treaxliga upp till 14,9 meter.
Motorprogrammet omfattar diesel, biodiesel, etanol och gasversioner. Scania kan erbjuda en stor bredd av olika bränslealternativ. Golvet är en nyhet. Plywood har ersatts av nya material. Golvvärme produceras genom konventionell el i stället för vattencirkulation, vilket blir billigare att tillverka. Intresset för den nya versionen har varit stort, eftersom 60 stycken bussar har beställts, och mer än 60 stycken förbeställts både här hemma i Finland och utomlands."

Mattias Petersson

Snyggaste modellen Scania har gjort på länge tänkt om Volvo 9700 kunde göra nåt liknande som denna bussen gjort ifrån OmniExpress.
Stolt ägare av Canon EOS 80D - Panasonic Lumix tz95.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

almeli

Citat från: Bussmicke skrivet 11 juli 2014, 02:34:18 AM
Testa klicka uppe till höger på Finland (SE). Borde bli på svenska då.

Nei.
Finsk - siste nyhet:  "Scania esittelee kokonaan uuden suomalaisen kaupunkibussin (Scania introducerar en helt ny finsk stadsbuss)"
Svensk - siste nyhet:  "Finsktillverkade bussar har framgång på exportmarknaden"
Stadsbuss-nyhet er foreløpig kun en finsk nyhet hos Scania.

Ersa

Jo, Scania själva har ju aldrig varit så pigga på att marknadsföra och sälja "sina" finskbyggen i Sverige. Man har länge försökt få de svenska kunderna att köpa OmniLink istället för Scalan, och nu är det bara CityWide det talas om medan man inte lär marknadsföra OmniExpress LE speciellt mycket här.

Marc

Instämmer, synd är det...men ett faktum!
Hoppas att fler kunder i Sverige får upp ögonen får nya Omni 320LE som ett alternativ och att den fungerar väl som stryktålig och sprek dammsugare på vägen.