Huvudmeny

Borlänge ?

Startat av allan 99, 12 januari 2014, 12:56:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

allan 99

Ni vet när det fanns Buss bolaget Connex men nuvarande Veolia i Borlänge då hade vi många Scania omnicity ledbussar tänker fråga en sak tyckte ni att det var bra att Borlänge hade De där ledbussarna ?
Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten

Wetjo

Vi förare tyckte att det var bättre med ledbussar på vissa linjer, men nu har Kommunen bestämt att det inte ska vara ledbussar på linjerna i Borlänge. Då är det bara att ta skeden i vacker hand...

Bussfanatikern

Kan det möjligtvis ha berott på att gatorna inte är optimerade för ledade bussar?

allan 99

Jag tycker att vi borde ha haft ledbussarna kvar för att det finns mycket folk som åker buss hela tiden då blir det fullt i bussarna och måste då ha en dubblering men Borlänge har bara

eller vad tycker ni ;)
Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten

Bussfanatikern

Det tycker jag också men om gatorna nu inte är anpassade för ledade bussar så blir det ju bara problem med trafikstockningar och förseningar. Även bussarna kan ta skada av detta och då blir det ju dyrt, både att laga dom och att ha dom ur trafik under reparationstiden. Då är det bättre att köra med vanliga bussar men ha flera turer på dom linjer där det åker mycket folk.