Min favorit buss är

Startat av allan 99, 01 januari 2012, 23:04:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

allan 99

Min favorit buss är Nobina 2012 dalatrafik volvo buss en volvo b10ble 2000nl-70B
Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten

j-a

Får väl bjuda på en bild på din favorit då :)varsågod

Nobina 2012   september 2011

allan 99

tack mannen kan du skicka ljud från den ex blinkers motoren dörrar och sånt skicka på allan-bra@live.se
Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten

virtual1

Citat från: allan 99 skrivet 20 maj 2012, 14:54:46 PM
tack mannen kan du skicka ljud från den ex blinkers motoren dörrar och sånt skicka på allan-bra@live.se

Tror chansen är rätt liten att bussfotograferna på detta forum som har en viss buss på bild även har ljudupptagningar från bussarna e jag rädd...

Bussmupp

Min: Nobina 5736. Fast jag gillar alla vagnar av denna typ. 8) Har dock inte hittat någon bild på den.

DEB

Citat från: Bussmupp skrivet 21 maj 2012, 21:31:41 PM
Min: Nobina 5736. Fast jag gillar alla vagnar av denna typ. 8) Har dock inte hittat någon bild på den.



Önskan tillfredsställd!  8) ;)
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Bussmupp

Citat från: DEB skrivet 21 maj 2012, 21:34:41 PM


Önskan tillfredsställd!  8) ;)

Oh yeah, that's the one. Åkte den imorrse och det är nog de absolut skönaste bussar jag åkt på 118. Sköna säten, gott om benutrymme(jämfört med de vanliga bussarna), lagom varmt/kallt, skönt motorljud och väldigt snygga.

Dаniel

Bidrar också med en bild på 5736...  ;)


Fotograferad i Brommaplan den 7 maj 2012.
Hemsida: http://daniel.tarnell.se/ med djur- och naturbilder från Mälaröarna.

Busshemsida: http://daniel.tarnell.se/bussar/ med bildgalleri och fordonslistor.

bjorn_k

Tänk om vi kunde fått såna i Norrtälje... *suck*


På ajFån

AO

Kom ihåg vilket lyft det var i Gävle när dessa 57xx kom dit som nya. Riktigt härliga bussar! Dock inte så omtyckta av förarna i början då bussarna hade problem med växellådan samt problem med att dörrbromsen inte släppte när dörrarna stängdes. Men när man väl fick ordning på detta så var dessa omtyckta.

virtual1

Citat från: AO skrivet 21 maj 2012, 23:15:50 PM
Kom ihåg vilket lyft det var i Gävle när dessa 57xx kom dit som nya. Riktigt härliga bussar! Dock inte så omtyckta av förarna i början då bussarna hade problem med växellådan samt problem med att dörrbromsen inte släppte när dörrarna stängdes. Men när man väl fick ordning på detta så var dessa omtyckta.

Men den har rullat längre i Karlstad än i Gävle, kom 2005 till Karlstad och då vart tre år i Gävle, försvann nu 2012 från Karlstad med nästan sju år där!


virtual1

Citat från: bjorn_k skrivet 21 maj 2012, 22:56:39 PM
Tänk om vi kunde fått såna i Norrtälje... *suck*


På ajFån

Ni har haft sådana i Norrtälje... 5727-5729 tillbringade ett antal månader i Norrtälje!

bjorn_k

Jo. Jag försökte med ironi. Svårt i text :-)


På ajFån

virtual1

Citat från: bjorn_k skrivet 21 maj 2012, 23:28:54 PM
Jo. Jag försökte med ironi. Svårt i text :-)


På ajFån

Det funkar lättare om man lägger till en smiley som du nu ju gjorde ;-)

Bussmupp

Citat från: Daniel T skrivet 21 maj 2012, 22:31:09 PM
Bidrar också med en bild på 5736...  ;)


Fotograferad i Brommaplan den 7 maj 2012.

Tackar så mycket! En liten sak tyckte jag var väldigt synd i går dock: en av stolparna längst bak var helt borta. :( Varför envisas folk med att förstöra bussarna hela tiden?