Bild på Keolis 4435 i diket på Ljusterö

Startat av Alex Ljusteröbon, 26 december 2010, 18:12:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Strömblad

Buss-pc'n skyltar om bussen när man kommer ut på ön. Fram till färjan står det bara Ljusterö, men sedan blir skyltningen mer detaljerad.

Vi har fler sådana linjer som skyltar om under vägen. 607 exempelvis skyltar Karolinska sjukhuset via Sollentuna från Danderyd till Sollentuna, och därefter bara Karolinska sjukhuset.

/J

Alex Ljusteröbon

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 28 december 2010, 19:57:41 PM
Tack för den intressanta bilden. Jag lade märke till skyltningen "Linanäs". Har inte SL slopat den detaljerade skyltningen med alla Ljusteröskyltningar och ersatt den med "Ljusterö" oavsett om bussen går till t ex Linanäs, Tranvik eller Lagnö by?

Nej. Det står Ljusterö fram till Östanå Färjeläge. Efter de så står de Linanäs
25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

Mikael T Nilsson

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 28 december 2010, 20:05:42 PM
Buss-pc'n skyltar om bussen när man kommer ut på ön. Fram till färjan står det bara Ljusterö, men sedan blir skyltningen mer detaljerad.

Vi har fler sådana linjer som skyltar om under vägen. 607 exempelvis skyltar Karolinska sjukhuset via Sollentuna från Danderyd till Sollentuna, och därefter bara Karolinska sjukhuset.

/J

Tack, det förklarar saken. Det låter som en bra lösning.

Citat från: Alex Ljusteröbon skrivet 28 december 2010, 20:06:18 PM
Nej. Det står Ljusterö fram till Östanå Färjeläge. Efter de så står de Linanäs

Tack för uppgiften!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.