Busslink 1211 och 4272 vid Linanäs Garage

Startat av Alex Ljusteröbon, 22 augusti 2010, 09:22:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Alex Ljusteröbon

Gick ner o fotade Busslink 1211 i morse vid tjugo i 9. Trevlig buss faktiskt. Bra väder ochså. Blev ganska nöjd me bilderna. För att vara tagna me mobilcamera. Nu över till bilderna :)














Det var bilderna på 1211 nu på lite annat roligt som fans där nere :)








Där nytt möter gammalt ;)
25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

bisquit


Alex Ljusteröbon

Citat från: bisquit skrivet 22 augusti 2010, 14:11:09 PM
Är det Sl:s minsta depå? :P

Ja du bra fråga ;). Det ska stå 3 bussar där men den ena var ute i trafik på 626an.
25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

igel

Nej, Rindö garaget har bara en "rampplats" Linnanäs har väl hela tre stycken.

bisquit

Okej härligt! Lite som när Busslink hade 1 buss, parkerad i Fjugesta. Lite småmysigt med mindre garage. Sen så brukar oftast de bussar, som rullar på mindre depåer! Vara i bättre skick. :P

Alex Ljusteröbon

Citat från: igel skrivet 22 augusti 2010, 14:27:55 PM
Nej, Rindö garaget har bara en "rampplats" Linnanäs har väl hela tre stycken.
Stämmer Linanäs har 3
25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

Fredde

Vad är det för svart "låda" som sitter bak, på taket, på 1211?


Andreas

Citat från: Fredde_J skrivet 22 augusti 2010, 16:56:30 PM
Vad är det för svart "låda" som sitter bak, på taket, på 1211?



Rätt säker på att det är en kamera, en backkamera som man hade igång när den gick i trafik hos LT Sörmland, men vändes åt andra hållet när bussen togs i trafik hos SL. Detta kommer vi få se betydligt mer av, exempelvis på boggibussarna i Täby och Norrtälje, samt Omnilinklederna på 179:an dvs. hos Råsta.

Fredde

Citat från: Andy91 skrivet 22 augusti 2010, 17:09:09 PM
Rätt säker på att det är en kamera, en backkamera som man hade igång när den gick i trafik hos LT Sörmland, men vändes åt andra hållet när bussen togs i trafik hos SL. Detta kommer vi få se betydligt mer av, exempelvis på boggibussarna i Täby och Norrtälje, samt Omnilinklederna på 179:an dvs. hos Råsta.

Okej! Annars brukar dom ju sitta monterade i den "runda gluggen" jämte bromsljuset över bakrutan. Så är det på de nya 00-boggibussarna som Nobina har i SL-trafiken.


Optimal

Citat från: Andy91 skrivet 22 augusti 2010, 17:09:09 PM
Rätt säker på att det är en kamera, en backkamera som man hade igång när den gick i trafik hos LT Sörmland, men vändes åt andra hållet när bussen togs i trafik hos SL. Detta kommer vi få se betydligt mer av, exempelvis på boggibussarna i Täby och Norrtälje, samt Omnilinklederna på 179:an dvs. hos Råsta.

Jo vist är det en backkamera, men den sitter åt rätt håll, den fungerar även nu. ( om jag nu förstod dig rätt :))

Mattiasli001

de är ingen back kamera tydligen den sitter vid broms ljustet bara 1211 som har de inte  1210 eller 1212