Huvudmeny

Vagnsnummer fråga

Startat av AGR, 12 augusti 2009, 14:46:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AGR



Fotat 08-11 i Linköping  Till Frågan: Varför 2 st vagnsnummer? Eller kommer luckan från en annan vagn?
Mvh AGR

bjalle

Veolias Inventarienummer + Östgötatrafikens radionummer

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

Nej svart är Radionummer, vit är inv nr
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 12 augusti 2009, 19:01:03 PM
Nej svart är Radionummer, vit är inv nr

Å så finns de ju de som bara kör med radionummer, som Ringarums t.ex...

Jona

Citat från: virtual1 skrivet 12 augusti 2009, 21:53:37 PM
Å så finns de ju de som bara kör med radionummer, som Ringarums t.ex...

Men Ringarums har väl samma radionummer på alla bussar, men ändå olika inventarienummer på dom...?
MVH Filosofen Jona

Leif D

Citat från: Jona skrivet 13 augusti 2009, 14:40:12 PM
Men Ringarums har väl samma radionummer på alla bussar, men ändå olika inventarienummer på dom...?

Vad har du fått det ifrån ?? Då skulle man ju inte kunna ropa upp specifik buss .....
Däremot använder nog Ringarums Ötrafs radionummer som sitt eget inventarienummer, då man nog egentligen inte har några egna nummer.
;-)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Leif D skrivet 13 augusti 2009, 17:33:59 PM
Vad har du fått det ifrån ?? Då skulle man ju inte kunna ropa upp specifik buss .....
Däremot använder nog Ringarums Ötrafs radionummer som sitt eget inventarienummer, då man nog egentligen inte har några egna nummer.

Så gör också Blåklintsbuss.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Nico

#8
Vet inte varför, men jag trodde detta var en gammal tråd... för allt detta har väl varit på tapeten tidigare?!  ???
Kan inte låta bli att tänka på namnet på ett av rummen i spelet Jet Set Willy II från anno dazumal.  ;D  ;)

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman